وزیر امور خارجه ضمن توجیه مشارکت فرانسه در حملات به اصطلاح ضد داعش در سوریه، تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه را راهکار حل بحران این کشور دانست.

لوران فابیوس: تشکیل دولت وحدت ملی، تنها راهکار حل بحران سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت: حل و فصل بحران سوریه با تشکیل یک دولت وحدت ملی با حضور عناصری از دولت کنونی و مخالفان امکان پذیر است.
 
فابیوس گفت: برای پرهیز از فروپاشی نظام حکومتی در سوریه، مشابه با اتفاقی که در عراق روی داده است، باید ارتش و دیگر ارکان کشور حفظ شوند و به طور همزمان، مسئولانی از دولت کنونی و مخالفان که همگی با تروریسم عناد و مخالفت دارند، یک دولت تشکیل دهند. 

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به این پرسش که آیا کناره گیری «بشار اسد» رییس جمهور سوریه از قدرت، باید پیش شرط مذاکرات باشد، گفت: اصولا در هر گفتگو یا مذاکره ای، اگر بگوییم هر چه که پیش آید، اسد در آینده سوریه حضور خواهد داشت، آن گفتگو و مذاکره به شکست منجر خواهد شد؛ اما اگر هم بخواهیم که قبل از آغاز هر مذاکره ای، اسد بیاید و عذرخواهی کند، باز هم کاری از پیش نخواهد رفت.
 
فابیوس با بیان اینکه روسیه پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف بین المللی گسترده را علیه داعش داده و گفته است نظام سوریه نیز باید در این ائتلاف حضور داشته باشد، مدعی شد: مسکو می گوید خواهان یک ائتلاف از حسن نیت هاست، چرا که نه، اما چگونه اسد می تواند حسن نیت داشته باشد از نظر فرانسه، بشار اسد مسئول اصلی بروز آشوب و هرج و مرج در سوریه است و اینکه حل و فصل بحران سوریه را در شرایطی تصور کنیم که وی نیز در آن حضور داشته باشد، این توهمی بیش نیست. 

وزیر امور خارجه فرانسه در مورد تصمیم کشورش به اجرای عملیات شناسایی هوایی در آسمان سوریه برای اجرای حملات احتمالی بعدی علیه مواضع و پایگاه های داعش و در حالیکه فرانسه تاکنون از حضور نظامی در سوریه از بیم رویارویی با نظام حکومتی دمشق طفره رفته است، گفت: این یک دفاع مشروع است؛ ما اطلاعات دقیقی به دست آورده ایم که نشان می دهند عناصر داعش در تدارک اجرای حملاتی در فرانسه و کشورهای دیگر هستند؛ در برابر چنین تهدیدی، تصمیم گرفتیم عملیات شناسایی را انجام دهیم تا در صورت نیاز، در موقعیت حمله قرار بگیریم؛ به نظرم این یک دفاع مشروع است.
 
فرانسه از هشتم سپتامبر، عملیات هوایی را که از یک سال قبل علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق آغاز کرده بود، به سوریه هم گسترش داد و قرار شد هواپیماهای این کشور از پایگاه هوایی «الظفره» در امارات، پروازهای شناسایی و اطلاعاتی در سوریه انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار