سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف از برپایی ورک‌شاپ، بیدار کردن خلاقیت در هنرجویان است

برگزاری ورک‌شاپ در محیط‌های هنری برای ایجاد تفکر خلاق بسیار حائز اهمیت است.

مریم شمخالی استاد دانشگاه و مسئول برگزاری کارگاه‌ آموزشی «از ایده تا اجرا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در دانشگاه و فضای آکادمیک فرصتی برای آموزش برخی تکنیک‌ها به دانشجویان هنر نیست، از این رو برگزاری ورک‌شاپ‌ها و کارگاه‌هایی در محیط‌های هنری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن تعداد دانشجویان و زمان‌بندی خوب و کافی، تکنیک‌های تکمیلی به دانشجو آموزش داده می‌شود تا جایی که کار هنرجویان در همان ورک‌شاپ به مرحله اجرا رسیده و مهارت کافی را برای حرکت در آن مسیر پیدا می‌کنند.

شمخالی خاطرنشان کرد: به قطعیت می‌توان گفت تمام ورک‌شاپ‌هایی که تاکنون برای هنرجویان برگزار شده مفید بوده و جواب داده است. و فرضاً اگر ده نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند دست کم 9 نفر به موفقیت قابل قبولی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: هدف من به عنوان یک استاد دانشکده زنده کردن و پویایی خلاقیت در دانشجویان است. من فکر می‌کنم در حوزه مدیریتی، اجرایی و هنری باید خلاقیت باشد تا موفقیت حاصل گردد. از این رو برای بیدارسازی خلاقیت در دانشجویانم زمان می‌گذارم و به آن بها می‌دهم.

وی افزود: متأسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند خلاقیت صرفاً مختص کودکان است. حال آنکه هر فردی تا وقتی که نفس می‌کشد، می‌تواند خلاق باشد.

شمخانی اظهار داشت: اینکه گاهی می‌بینم دانشجویانم برای رشد و نوآوری در هنر به راه‌های نادرست رو می‌آورند، ناراحتم می‌کند و سعی می‌کنم در همین کارگاه‌ها آنان را با شیوه‌های درست برای بهره‌گیری از تخیل فردی آشنا کنم. همین‌طور که در این کارگاه‌ هم به «صندلی» هویت بخشیده‌ایم و عنوان کارگاه را «یک صندلی، تمام دنیای من است» انتخاب کردیم.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی «از ایده تا اجرا» در شاخه تصویر‌سازی با حضور استاد اعتبار‌زاده، 7 مهر در نگارخانه شیخ هادی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.