دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه کارنگی ملون امریکا، فستیوالی را با عنوان«جشنواره موسیقی فارسی» از 25 تا 27 مهر در این دانشکده برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران(نای)، این جشنواره روز پنجشنبه همین هفته در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا امریکا و با اجرای«کنسرت موسیقی معاصر ایران» آغاز می شود.
 
«کنسرت موسیقی معاصر ایران» در سالن کرسگ دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه کارنگی ملون برگزار خواهد شد که طی آن کوروش فروغ(ویولن)، اوان کان(ویولنسل) و سونگ من کیم(پیانو) به همنوازی می پردازند.
 
این در حالی است که در بخش دیگری از برنامه روز اول این جشنواره، رضا والی درباره«موسیقی معاصر ایران» به سخنرانی خواهد پرداخت.
 
برنامه های جمعه 26 مهر این جشنواره نیز به گفتگوی موسیقایی تمدن های باستان اختصاص دارد که طی آن دو فرهنگ موسیقایی ایرانی و چینی به گفتگو می پردازند. در همین رابطه گروه«نسیم بامبو» با همراهی داریوش ثقفی(سنتور)، جهانگیر محمدی(تمبک) و میمی جونگ(نوازنده ساز روهو) در سالن رسیتال کرسگ به همنوازی می پردازند.
 
«جشنواره موسیقی فارسی» در روز آخر اجراهایش دو برنامه برای مخاطبانش در نظر گفته که طی آن«کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی و چینی» با سخنرانی داریوش ثقفی برگزار خواهد شد.
 
همچنین کنسرت موسیقی سنتی ایرانی نیز با همراهی سپیده رئیس سادات(سه تار) و نغمه فرهمند(تنبک، دف) برگزار می شود./ص

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار