سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

200 هزار بافت فرسوده در معرض زلزله/ تعداد واحدهای مسکونی فاقد کیفیت به یک میلیون رسید

رئیس بخش زلزله شناسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن، شهرسازی گفت: یک میلیون واحد مسکونی فاقد کیفیت هستند که 200 هزار واحد از آنها معرض زلزله قرار دارند .

علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن، شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده طبق تعریف مربوط به ساختمان های غیر مقاوم و غیر قابل نفوذ است ،گفت: در کل تهران بیش از 50 درصد از ساختمان‌ها فاقد کیفیت لازم و مقاومت در برابر زلزله هستند.

وی در ادامه افزود: در مناطق جنوبی شهر و بسیار حاد همچون بافت فرسوده، کار تحقیقی انجام و طبق آمار در این مناطق پرتراکم وضعیت ساختمان‌ها بسیار بد و نامناسب است.

بیت اللهی اظهار داشت: در بافت فرسوده اکثر ساختمان‌ها فاقد کیفیت لازم است که تعداد آنها به بیش از یک میلیون ساختمان می‌رسد  که از این تعداد 200 هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارد.

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن،شهرسازی تصریح کرد: نزدیک 30 درصد از واحدهای بافت فرسوده نوسازی شده‌اند اما همچنان هجم بزرگی از واحدها مسکونی را شاهد هستیم که در شرایط بسیار نامناسب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار پایین است، افزود: به دلیل مالکیت خصوصی مردم و نیز مشارکت اندک وضعیت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بسیار کند پیش می‌رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.