سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروین مقدم:

نقاشی یک حس بسیار قوی است

استعداد، خلاقیت و گذراندن دوره‌های آموزشی لازمه موفقیت در نقاشی است.

پروین مقدم هنرمند پیشکسوت نقاشی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نقاشی یک حس بسیار قوی است که باید در ذات هر انسان هنرمندی باشد تا بتواند در این رشته کار کند.
 
وی افزود: اگر فرد سلول‌های هنری نداشته باشد هر چقدر هم که تعلیم ببیند بی‌فایده است وقتی که هنرمند زیربنای هنری داشته باشد می‌تواند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی خواسته‌هایش را بر پایه علم و با زبان هنر ارایه کند.
 
وی اظهار داشت: برای موفقیت در نقاَشی صرفا نباید جسور بود و رنگ را روی تابلو آورد بلکه باید آن را به صورت آکادمیک دنبال کند و قواعد را بشناسد. همان طور که استاد شیخ و کمال‌الملک با وجود استعداد فراوان بر پایه اصول کار می‌کردند و خود را ملزم به رعایت ساختار تعریف شده این رشته می‌کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: همه نقاشان بزرگ علاوه بر استعداد ذاتی با آموختن علم نقاشی دست به خلق آثار می‌زدند. به اعتقاد من انژری هنری در وجود فرد در آثارش متجلی می‌گردد و مخاطب را جذب می‌کند.
 
مقدم گفت: جوانان ما نباید خلاقیت را فراموش کند و یادشان باشد برای موفقیت باید استعداد و تعلیم را توامان با هم داشته باشند تا به جایگاه‌ی مطلوب رسیده و حرفی برای گفتن داشته باشند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.