سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

موتور آمبولانس های شیراز مجددا به چرخه خدمات امدادی پیوستند

موتور آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در شیراز، با هدف کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به بالین بیماران در ساعات اوج ترافیک و خدمت رسانی بهتر به شهروندان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محمدرضا عالی منش رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت:در مرداد ماه 1381 براي اولین بار در کشور، موتورسیکلت هایی با عنوان موتور آموبولانس در سیستم اورژانس 115 شیراز شروع به کار کرد، این ابداع که با توجه به حجم ترافیک در کلان شهرها، وسیله ای بسیار کارآمد برای کمک رساندن به مصدومان و الگويي براي ساير شهرها بود، برای مدتی دچار وقفه در خدمت رسانی شده بود.

وی گفت: با تلاش و پیگیری های کارکنان اورژانس، این خدمت امدادی در اورژانس فارس فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

دکتر عالی منش ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک در کلان شهر شیراز و به دنبال آن تاثیر گذاری مستقیم بر زمان حضور کارکنان اورژانس بر بالین بیمار، در نظر داریم با توسعه موتور آمبولانس و تقویت آن در آینده ای نزدیک زمان پاسخ دهی به بیماران نیازمند به خدمات اورژانسی را بیش از پیش کاهش دهیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار مجدد موتور آمبولانس در شیراز، 95 مورد ماموریت اورژانسی موفق تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.