سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجهی به نقش فیزیوتراپیست ها در طرح تحول سلامت نشده است

تاکنون هیچ توجهی به نقش فیزیوتراپیستهای کشور در طرح تحول سلامت نشده است.

محمد علی محسنی بندپی عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه فیزیوتراپی در کشور ما یکی از رشته های خیلی پیشرفته است ؛ اظهار داشت: همکاران فیزیوتراپیست ما در مقاطع کارشناسی ؛ ارشد و phd به تمام مهارتهای لازم در آموزش ؛ پژوهش و ارائه خدمات بالینی مجهز هستند.

وی افزود:  با توجه به گستردگی و پراکندگی این رشته در سطح کشور ؛ حرکت جمعیت به سمت سالمندی و تغییر سیمای بیماریها از بیمارهای واگیردار به بیماریهای عصر مدرنیته نقش فیزیوتراپی هر روز مشخص تر می شود .

 وی با بیان اینکه از کودک تازه متولد شده تا بیمار فلج مغزی ممکن است به فیزیوتراپی نیاز داشته باشند ؛ ادامه داد :اهمیت این موضوعات سبب شده است بطور مرتب دوره های بازآموزی مدون را در جاهای مختلف با هماهنگی وزارت بهداشت برگزار کنیم و همکاران فیزیوتراپیست نیز در دوره های آموزش کوتاه مدت و دراز مدت شرکت کرده و  منشاء خدمات ارزشمندی برای جامعه هستند.

بندپی با اشاره به اینکه آموزش فیزیوتراپی از لیسانس به دکترای حرفه ای تغییر و ارتقا یافته است ؛اذعان داشت : اگر آموزش فیزیوتراپی از مقطع لیسانس به دکترای حرفه ای ارتقا یابد هم در هزینه های توانبخشی و سلامت بیماران و هم سیستم بهداشت و درمان صرفه جویی و بهره وری بالایی خواهیم داشت ضمن آنکه خدمات بهتری به بیماران ارائه خواهد شد.

 عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام اینکه مردم به خدمات DPT بیشتر نیاز دارند؛ خاطرنشان ساخت : لیسانسیه هابه دنبال یدک کشیدن لقب دکترا نیستند و جایگاه سایر متخصصان بسیار رفیع تر از آن چیزی است که فیزیوتراپیست ها درDPT به د نبال آن هستند.

وی با اشاره به ا ینکه قرار نیست و نمی توانیم با تعداد واحدهای اضافه تر کار یک ارتوپد یا  جراج مغز و اعصاب را انجام د هیم تصریح کرد: ارتقای علمی فیزیوتراپیست ها به معنای مداخله درکار پزشکان متخصص نبوده و قصد ارتقای کار خود را داریم و به بهانه دخالت در کار آنها نباید مانع پیشرفت فیزیوتراپیستها شویم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دنیا داودی
۰۱:۰۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
بسیار عالی
تشکر ویژه از استاد محسنی بزرگوار