حوزه سلامت جزیره‌ای و مجزا از هم نیست بلکه یک پازل و جدولی است که تمام اعضای آن به هم مرتبطند در غیر این صورت خوانا نخواهد بود.

دکتر محمود فاضل عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی نزد جامعه فیزیوتراپی یک هدف نیست بلکه قله‌ای استراتژیک برای مسئولان حوزه سلامت است‌، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت جزیره‌ای و مجزا از هم نیست بلکه یک پازل و جدولی است که تمام اعضای آن به هم مرتبطند در غیر این صورت خوانا نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی تنها رشته‌ای است که در آن فیزیوتراپیست سوای قوه لامسه، مهربانی را به همراه نیتش به بیمار منتقل می‌کند، ابراز داشت: این در حالی است که در سایر رشته‌های کلینیکی و پاراکلینیکی این مهم وجود ندارد و اگر هم وجود دارد، با چنین مکث طولانی نیست.

رئیس نظام پزشکی سبزوار با ابراز خرسندی از فرصت طولانی فیزیوتراپیست‌ها برای کار دستی بر روی اندام بیمار، اظهار داشت:  این فرصت خوبی است که فارغ التحصیلان این رشته آن را به فال نیک گرفته تا بتوانند نیات خیر خود را به بیماران برسانند.

وی با تاکید بر اینکه در درمان بیماران، روان درمانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: آن چیزی که بیش از مهارت‌های درمانی در کلینیک موجب بیمار بهبود می‌شود، نظری است که بیمار نسبت به پزشک خود، قبل و در حین درمان پیدا می‌کند و فیزیوتراپ می‌تواند به جز بحث درمان گفتاری، از درمان دستی نیز بهره گیرد. 

نباید موجب جلوگیری از رشد و ارتقای رشته‌های مختلف گروه پزشکی شویم
فاضل نگاه مدرن در نظام سلامت و چینش درست اجزای آن را بهره گیری بیشتر مردم از خدمات سلامت و درمان دانست و خاطرنشان کرد: روش متعادلی که در پیمایش مسیر سلامت باید به عهده گرفته و انتخاب کنیم نباید موجب جلوگیری از رشد و ارتقای رشته‌های مختلف گروه پزشکی شود.

وی ادامه داد: این مهم با اصل عدالت سازگار نیست و نمی‌توان به طور منصفانه جلوی گروهی گرفته و دست گروهی دیگر را باز بگذاریم، باید لوازم ارتقا و رشد شخصی و حقوقی برای همه افراد فراهم شود چرا که از لحاظ شخصی یک حق و از نظر مملکت و مدیران حاکمیت یک تکلیف است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در پایان گفت: باید به سمت روش متعادل و چینش مدرن در اجرای سلامت پیش رویم. در این راستا DPT حقی است که برای بخشی از فرزندان ما که توسط وزارت بهداشت تربیت می‌شوند، حتما باید به منصه ظهور برسد.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.