سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

برگزاری ششمین جشنواره گردشگری سفر به زاغ بور در شاهرود

ششمین جشنواره گردشگری 27 مهرماه در شاهرود برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان، این جشنواره برای ششمین سال پیاپی با هدف آشنایی گردشگران با قابلیت های گردشگری طبیعی از جمله پرنده نگری در بخش بیارجمند با همکاری بخشداری و شهرداری بیارجمند و اداره پارک ملی توران شاهرود برگزار می شود.

 شهرستان شاهرود از ظرفیت بالایی در زمینه برگزاری تورهای پرنده نگری برخوردار است، زاغ بور یکی از گونه پرندگان آندمیک ایران است که زیستگاه اصلی آن منطقه خوارتوران واقع در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود است.

حضور گردشگران و بهره مندی جوامع محلی از مواهب گردشگری بهترین انگیزه برای حفظ محیط زیست و میراث طبیعی کشوراست.

 کار ثبت نام از علاقه مندان حضور در این جشنواره در دفاتر خدمات گردشگری شاهرود انجام می شود مشاهده زاغ بور و دیگر انواع پرندگان، برپایی کارگاه پرنده شناسی و بازدید از روستاهای هدف گردشگری قلعه بالا، گیور، دزیان و جاذبه های گردشگری توران همراه با رصد آسمان شب کویر از برنامه های این جشنواره است.

 ذخیره گاه توران در جنوب شهرستان شاهرود و 28 کیلومتری جنوب شرقی شهر بیارجمند واقع شده است.

 مجموعه توران از سه قسمت پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده که 75درصد از کل توران را شامل می شود، تشکیل شده است.

این منطقه در قسمت جنوب جاده تهران – مشهد، شمالی شرقی دشت کویر، غرب منطقه خوارتوران و شرق منطقه طرود واقع است.

این مجموعه پس از پناهگاه حیات وحش نایبندانف دومین منطقه بزرگ تحت حفاطت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است. مجموعه توران با بیش از یک میلیون 400 هزار هکتار وسعت، دومین ذخیره گاه زیستکره جهان از نظر وسعت محسوب می شود.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.