مدیر كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری موفق سومین جشنواره گردشگری 'سفر به زیستگاه زاغ بور' در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'حمید یزدانی' اظهار داشت: این جشنواره برای سومین سال پیاپی به مناسبت روز ملی پرنده نگری و استقبال از پرندگان مهاجر با هدف آشنایی گردشگران با قابلیت های گردشگری منطقه از جمله 'پرنده نگری' در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این جشنواره در روزهای یازدهم و دوازدهم آبان با حضور قابل توجه گردشگران برگزار شد و شركت كنندگان از مناظر دیدنی و روستاهای گیور و دزیان و نیز موزه محلی و نمایشگاه صنایع دستی بازدید كردند.

اجرای موسیقی محلی، چوب بازی، آواهای سر كویری، عرضه سوغات، آش و نان محلی، تولید زنده صنایع دستی، رصد آسمان شب كویر و اقامت در خانه های روستایی از برنامه های این جشنواره در اولین روز بود.

بازدید از پارك ملی توران، مشاهده زاغ بور و دیگر گونه های حیات وحش از جمله گور خر و یوز پلنگ اسیایی و پیاده روی در رمل های ماسه ای منطقه نمونه گردشگری رضا اباد را از دیگر برنامه های این جشنواره بود كه مورد استقبال دوستداران طبیعت قرار گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.