سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش: مسکن مهر پردیس فاجعه است

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: با آماده شدن مسکن مهر پردیس دماوند یک فاجعه زیست محیطی برای پایتخت به وجود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساخت 13 هزار واحد مسکن کهر در شهر جدید پردیس که در شمال شرقی تهران واقع شده از ساال 82 کلید خورده که در مراحل بعدی این پروژه 80 هزار واحد مسکونی دیگر در قالب فازهای 3،5و 8 از سال 91 اغاز به کار کرده است.

اما با ساخت این تعداد واحد مسکونی که برای آسایش مردم در نظر گرفته شده هیچ گونه امکانات زیرساختی مانند شبکه فاضلاب در نظر گرفته نشده است که در آینده مطمئنا به یک معضل زیست محیطی بزرگی برای پایتخت تبدیل خواهد شد.

  محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس نهم در خصوص فاجعه زیست محیطی از بهره‌برداری مسکن مهر پردیس می‌گوید: با این که در دولت گذشته مسکن مهر اجرایی شد، اما برای شبکه فاضلاب آن هیچ فکری نشده و در صورت آماده شدن این پروژه در پردیس دماوند یک فاجعه زیست محیطی برای پایتخت به وجود خواهد آمد.

تابش در خصوص افزایش مشکلات زیست محیطی در کشور معتقد است: افزایش جمعیت و لزوم ایجاد پیشرفت در بطن جامعه بدون توجه و مدیریت به تبعات حاصل از این توسعه یافتگی باعث شده که پیامدهای حاصل از دوران گذر از نسبت به مدرنیته در جهت ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی افزایش پیدا کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در خصوص نبود برنامه آمایش سرزمینی می‌گوید: در دوران گذر از سنت به توسعه، برنامه آمایش سرزمینی نداشته‌ایم یعنی نتوانسته‌ایم بگویم که هر صنعت و حرفه‌ای در کدام استان و حوزه آبریز باید مورد اهتمام و توجه قرار گیرد.

تابش در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی معتقد است: همکاری مجلس، دولت و دیگر نهادهای مربوط در حل مشکلات زیست محیطی بسیار ضروری است؛ بنابراین مهم‌ترین راهکار و تدبیر برای رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی و واقعی به محیط زیست است و نیز باید خود را در مقابل محیط زیست مسئول بداند، هرچند که هنوز مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش ندارند.

اما در پایان باید گفت ساخت مسکن فقط هدف نیست و باید با ساخت هرواحد مسکونی به فکر تامین امکانات رفاهی و عدم بروز مشکلات زیست محیطی آن نیز بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
همکاری مجلس، دولت و دیگر نهادهای مربوط در حل مشکلات زیست محیطی بسیار ضروری است؛ بنابراین مهم‌ترین راهکار و تدبیر برای رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی و واقعی به محیط زیست است و نیز باید خود را در مقابل محیط زیست مسئول بداند

الان دقیقا میخواین چیکار کنین؟آپارتمان رو با جرثقیل یا هلیکوپتر بلند کنین زیرش چاه بزنین برای فاضلاب بعد بزارین سر جاش؟آیا؟