سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با کارمندان بسیجی مجلس:

جنس ماجراجویی دشمنان را باید به درستی شناخت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت خوبی پیش روی ما است که مسئولیت خود در منطقه و همچنین شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لایجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارمندان بسیجی مجلس که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک امر گذرا نبود و در آن پیام‌هایی وجود داشت.

وی افزود: موضوع دفاع مقدس موضوعی است که باید از منظرهای مختلف به آن نگاه کرد که چرا و چگونه جنگ شکل گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه در موضوع حمله به ایران از سوی صدام عقبه‌ای وجود داشت، افزود: در آن زمان کشورهای مختلفی صدام را تحریک به جنگ با ایران می‌کردند که این کار را انجام دهد، همان زمان آمریکایی‌ها فرستاده‌ای را به عراق فرستادند که به صدام بگوید ما به شما در جنگ با ایران کمک می‌کنیم و همواره پشتیبان شما هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمی بعدتر در رسانه‌ها مطلبی منتشر شد که آمریکایی‌ها با صدام ملاقات داشته‌اند و بعدها اسناد آن منتشر شد و معلوم شد آمریکایی‌ها چه پشتیبانی‌هایی از عراق در جنگ با ایران صورت دادند.

لاریجانی تأکید کرد: همچنین علاوه بر کشور آمریکا کشورهایی هم در منطقه بودند که به عراق در جنگ با ایران کمک کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران در جنگ با عراق دو درس به کشورهای منطقه داد، تصریح کرد: اینکه امروز ایران از امنیت برخوردار است پیامد آن روحیه فداکاری و ایثارگری است چرا که با درنظر گرفتن این روحیه هیچ دشمنی نمی‌تواند در برابر اراده ملت کاری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کشورهای منطقه با حمایت از عراق در جنگ با ایران این هوشیاری را پیدا کردند که نباید در برابر اهداف دیگران ساده لوحی کنند که حتی بعدها خودشان هم اذعان به این نکته داشتند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ با عراق شرایط داخلی‌مان شرایط مطلوبی نبود، تأکید کرد: درآن زمان بنی صدر رئیس جمهور بود و مرتبا نزاع در کشور ایجاد می‌کرد. بعنوان مثال بنی صدر با آیت‌الله بهشتی و سایر افراد حزب جمهوری اسلامی همیشه درگیر بود و نمی‌گذاشت تا شرایط کشور آرام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حتی بنی صدر از دادن سلاح به برادرانمان در مناطق جنوب امتناع می‌کرد.

لاریجانی با اشاره به عزل بنی صدر از مسند ریاست جمهوری گفت: وقتی بنی صدر عزل شد شرایط داخلی از نظر سیاسی رو به همگرایی گذاشت و فضا برای حضور این نیروهای بسیجی باز شد که این امر حتی شرایط جنگ را هم تغییر داد و ما بعد از آن فتوحات بزرگی داشتیم.

لاریجانی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از راه‌های نفوذ دشمنان به کشور ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب تأکیدشان بر موضوع نفوذ دشمن به کشور است و اذعان دارند که در موضوع هسته‌ای نباید در کشور اختلاف بوجود بیاید بخاطر موضوعاتی که در گذشته و بحث‌هایی که در گذشته پیش آمده می‌باشد چرا که ما اگر در گذشته موفق بودیم بخاطر وحدت در داخل کشور بود و تا زمانی که اشخاصی چون بنی صدر در کشور ماجراجویی می‌کردند موفقیتی را بدست نمی‌آوردیم و این خود درس کوچکی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود وحدت در درون کشور یک امر پایه‌ای است و نباید به هر دلیلی در کشور اختلاف بوجود بیاید چرا که ما وقتی از رهبری هوشیار برخورداریم باید چشم به نظرات ایشان داشته و در صفوف  متحد باشیم.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی ممکن است تنها جنس جنگ‌ها عوض شده باشد ولی دشمن ما هنوز وجود دارد. مگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال ماجراجویی نیستند بنابراین باید جنس ماجراجویی دشمنان را به درستی شناخت.

وی با بیان اینکه ما مشکلات زیادی در منطقه داریم، تأکید کرد:‌ ایران کشوری مسئولیت پذیر است و نمی‌تواند درباره موضوعات منطقه بی‌تفاوت باشد. اینکه داعش تابحال نتوانست در منطقه کاری کند بخاطر این است که ایران با مسئولیت شناسی خود از آن جلوگیری کرده است.

لاریجانی افزود: امروز همه  باید توجه داشته باشیم که دشمن وجود دارد ولی شگردهای آن فرق کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی کشور را به سمت شرایط مطلوب سوق دهیم، خاطر نشان کرد: براثر شرایط اقتصادی مطلوب قطعا مشکلات اشتغال فرزندان کشور حل خواهد شد و ما باید با هوشیاری تمام از زمان استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر فرصت خوبی پیش روی ایران است که مسئولیت خود را در منطقه انجام و همچنین شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشد.

لاریجانی با بیان اینکه لباس جهاد در تولید است، اظهار داشت: باید فضا و شرایط اقتصادی کشور را به سمت رونق سوق دهیم و فضا را برای تولید و رونق تولید آماده کنیم چرا که اگر فضای داخلی کشور پرالتهاب باشد زمینه برای سرمایه گذاری مهیا نخواهد شد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امنیت ایران همواره زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا می‌کند، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب همواره تأکیدشان به موضوع اقتصاد مقاومتی است به دلیل این است که کلید تثبیت انقلاب اسلامی در این نکته نهفته است.

انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.