سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراح پوشاک اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح اسلامی را در نمایشگاه بین‌المللی امارات نپذیرفتند

طراح لباس اسلامی مدرن از ممانعت کشور امارات برای نمایش طرح اسلامی در بخش بین‌المللی نمایشگاه لباس گفت.

بهنود جواهر‌پور طراح لباس در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: حدود 10 سال است که در زمینه طراحی لباس زنانه و مردانه فعالیت دارم و یک سال اخیر فعالیت خود را در زمینه طراحی لباس‌های زنانه و مردانه ایرانی اسلامی در ایران ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به ثبت برند در ایتالیا بیان کرد: سال 2005 در ایتالیا برند خودم را ثبت کردم و هدفم جا انداختن و معرفی برند ایرانی اسلامی مدرن کشورهای غربی است. من قصد دارم برند و مدل لباس ایرانی اسلامی با برندهای خارجی رقابت کند و در یک جا دیده شود.

جواهر‌پور ادامه داد: قبلا در چند فشن شوی خارجی در ایتالیا و.. شرکت کردم و طراحی‌های خود را ارائه داده‌ام. برای شرکت در فشن شوی امارات هم به دلیل آشنایی قبلی که با من داشتند و با شناخت از طراحی‌ها و نمونه کارم دعوت کردند که نمونه طراحی‌هایم را با ایمیل ارسال کنم تا روی جلد مجله «العربیه»" به چاپ برسد. ولی با کمال تعجب وقتی طراحی‌های اسلامی‌ام را ارسال کردم به من اعلام کردند که نمی‌توانند طرح‌های مرا در بخش بین‌المللی بپذیرند و در قسمت طراحی‌های اسلامی اجاره ارائه طرح‌هایم را دارم، اما من تمایل داشتم طراحی‌هایم در بخش بین‌المللی و در میان برندهای مثل گوچی، دیور و ... دیده شود و با آن‌ها در رقابت قرار گیرد.

این طراح جوان اظهار داشت: در نهایت آن‌ها به من پیشنهاد دادند که در زمانی که تعیین می‌کنند، طرح‌هایم را عوض کنم و طرح‌هایی ارائه دهم ولی من نپذیرفتم که طرح‌های ایرانی اسلامی را تغییر دهم. در بخش اسلامی هم به دلیل محدودیت و استقبال کم نمی‌خواستم به دلیل محرومیت و استقبال کم، طرح‌هایم را به نمایش بگذارم چون بازدید‌کننده‌ این بخش کم و محدود بود.

جواهر‌پور گفت: برای شرکت در فشن شوهای خارجی باید رزومه خوب و قوی داشته باشیم و طرح‌ها را از دو ماه قبل ارسال کنیم. من برای فشن شوهای خارجی در ایتالیا و کشورهای دیگر آثار اسلامی خود را ارسال کرده‌ام و اغلب مورد تایید بوده است.

وی با اشاره به طرح‌های ایرانی اسلامی داخل کشور گفت: معمولا طرح‌هایی که در زمینه ایرانی اسلامی انجام می‌شود، همه شبیه هم است و تکرار می‌شود ولی من سعی دارم یک مدل متفاوت از مدل ایرانی اسلامی ارائه دهم و به نوعی پوشاک اسلامی مدرن طراحی کنم و امیدوارم و می‌دانم که صد درصد در کارم موفق خواهم شد. برای 18 اکتبر هم یک فشن شوی دیگر دعوت شده‌ام که می‌خواهم در آن نیز شرکت کنم و مدل اسلامی مدرن به دنیا معرفی کنم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.