سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات مهم و قابل توجه در رژه امسال

تعدادی موشک کنکورس که طی روزهای گذشته نمونه ای از آن به دلیل انهدام "آبرامز" سعودی توسط رزمندگان یمنی، به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند نیز در رژه امروز حضوری چشمگیر داشتند. این موشک در ارتش برخی کشورهای جهان از جمله یمن و ایران، از سالها قبل حضور دارد.


*تعداد 12 موشک بالستیک دوربرد شامل 4 فروند موشک قدر F؛ 4 فروند موشک قدر H و 4 فروند موشک سجیل در رژه امروز حضور داشتند.

* همچنین در بخش پدافند هوایی 2 سامانه سوم خرداد، دو سامانه طبس، 4 سامانه رعد 1، 4 سامانه تور ام یک حضور داشتند.

* برای اولین بار موشک بالستیک خلیج فارس که وظیفه انهدام شناورهای سنگین دشمن را بر عهده دارد با رنگ جدید آبی در رژه حضور یافت. همچنین 4 تیر موشک بالستیک هرمز نیز در رژه حضور یافت.

* حضور پرشمار کپسول های مخصوص نگهداری موشک های پدافندی اس 200 نیز قابل توجه بود که تاکنون در این حجم به نمایش درنیامده بودند. این کپسول ها به علت بزرگی و ابهت شان، برخی حاضران را به اشتباه انداخته و تصور می کردند، سامانه های مربوط به اس 300 در رژه حضور دارند.

* موشک های سری شهاب که معمولا پای ثابت رژه های نیروی های مسلح در سالهای اخیر محسوب می شدند، نیز در مراسم امروز حضور نداشتند.

* نمونه هایی از موشک های کنکورس که طی روزهای گذشته نمونه ای از آن به دلیل انهدام تانک آبرامز سعودی توسط رزمندگان یمنی، به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند نیز در رژه امروز حضوری چشمگیر داشتند. این موشک در ارتش های تعدادی از کشورهای جهان از جمله یمن و ایران، از سالها قبل حضور دارد.

منبع:مشرق
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.