سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر طالبان: تا زمان حضور سربازان خارجی در افغانستان، صلح برقرار نمی شود

ملا اختر منصور اعلام کرد تا زمانی که سربازان خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، صلح برقرار نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد، "ملا اختر منصور،" سرکرده گروه تروریستی طالبان اظهار کرد تا زمانی که سربازان خارجی افغانستان را ترک نکنند، صلحی در میان نخواهد بود.

"ملا اختر منصور،" رهبر طالبان افغانستان امروز در پیامی به مناسبت عید قربان اعلام کرد این کشور تا زمان خروج نیروهای خارجی و لغو پیمانهای نظامی میان کابل و هم پیماناش، به صلح نخواهد رسید.

این، نخستین پیام ملا منصور از زمان اعلام وفات ملا عمر در پایان ژوئیه ( تیرماه) به مناسبت عید قربان است. ملا منصور در این پیام که در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر شده است، اعلام کرد: "در صورتی که دولت کابل بخواهد جنگ پایان یابد و صلح جایگزین آن شود، باید بداند پایان جنگ در گرو پایان اشغالگری و الغای تمامی معاهدات و توافقات نظامی و امنیتی است."
 
این سخن رهبر طالبان، اشاره ای به پیمان های امنیتی امضا شده میان واشینگتن و کابل دارد که اجازه باقی ماندن 13 هزار سرباز خارجی را پس از پایان فعالیت های ناتو در پایان سال گذشته داده است. از این 13 هزار سرباز خارجی، حدود 10 هزار نفر از آنها آمریکایی هستند.

مسأله "خروج نیروهای اشغالگر،" از درخواست های اساسی جنبش طالبان است که از زمان سرنگونی در سال 2001، در حال مبارزه با نیروهای دولتی و خارجی در این کشور است.

ملا منصور همچنین در پیام خود آورده است: امارت اسلامی افغانستان، بر این باور است زمانی که کشور اشغال نشده باشد، مشکلات داخلی میان افغانها از مسیر تفاهمات درونی قابل حل است.

پس از تعیین ملا اختر منصور به رهبری طالبان، اختلافاتی درون این گروه بوجود آمد. برادر و پسر ملاعمر، رهبر سابق طالبان در ابتدا از بیعت با رهبر جدید سرباز زدند و از تعجیل در انتخاب وی انتقاد کردند؛ اما پس از مدتی حاضر به بیعت با وی شدند.

با وجود این اختلافات که ملا منصور آن را در پیام خود "شایعات واهی" توصیف کرده است و از زمان آغاز مذاکرات صلح بی سابقه با دولت افغانستان، طالبان حملاتی شدید و خونی را در فصل تابستان در کابل، پایتخت این کشور آغاز کرد.
انتهای پیام/


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.