تلاش فرماندهان ناراضی طالبان برای انتخاب سرکرده جدید

فرماندهان ناراضی طالبان به دنبال انتخاب سرکرده‌ای جدید برای خود هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العربیه؛ طالبان در هفته‌های اخیر به چند پیروزی مهم در جبهه نبرد با ارتش افغانستان و نظامیان آمریکایی دست یافت که مهمترین موفقیت آنها از سال 2001 (1380) محسوب می‌شد. همین پیشروی‌های طالبان موجب شد فرماندهان ناراضی این گروه تروریستی به فکر برکناری "ملا اختر محمد منصور،" سرکرده فعلی خود، باشند.
 
این فرماندهان ناراضی معتقدند اشغال شهر قندوز – واقع در شمال افغانستان – موجب تقویت قدرت ملا منصور شده است، قدرت نفوذ او را میان شبه نظامیان طالبان گسترش داد و در نهایت موجب شد آمریکا و ناتو تصمیم بگیرند مدت حضور خود در افغانستان را تمدید کنند. هیچکدام از موارد یاد شده با اهداف فرماندهان مخالف حکومت ملا منصور مطابقت ندارد و به همین دلیل باید قبل از آنکه دیر شود فکری برای برکناری او کرد.
 
هنوز مشخص نیست اگر این فرماندهان زمینه سرنگونی ملا منصور را فراهم کنند آیا شبه نظامیان حاضر به حمایت از آنها می‌شوند و آیا باز هم به منابع مالی حمایت‌کننده از طالبان دسترسی خواهند داشت یا خیر.
 
"اشرف غنی،" رئیس جمهور افغانستان، تلاش می‌کند پس از 14 سال شرایط مذاکرات دیپلماتیک با طالبان را فراهم کند. دو طرف مذاکراتی در همین باره در پاکستان انجام دادند؛ اما به دلیل مخالفت چند عضو ارشد طالبان، مذاکرات بی‌نتیجه رها شد. "ملا عبدالامان نیازی،" سخنگوی گروه مخالفان ملا منصور اعلام کرد باید در چند روز آینده سرکرده جدیدی برای طالبان انتخاب شود. دفتر حکومت ملا منصور و سخنگوی وی اظهار نظری درمورد احتمال انتخاب سرکرده جدید طالبان ارائه نداده‌اند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار