سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کانون "یاوران نماز" در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از تشکیل کانون "یاوران نماز" در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر حسام الدین علامه معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در همایش "مسجد جلوه گاه هنر اسلامی- ایرانی و نماز از منظر فرهنگ سلامت" در محل وزارت بهداشت، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با بیان اینکه گرچه نماز جزء فروع دین است اما به درستی باید آن را ستون دین دانست، گفت: در اهمیت نماز همین بس که گفته شده نماز ثمره حکومت صالحان بوده و امام محمد باقر (ع) نیز نماز را خانه و آشیانه اخلاص دانسته است.

وی افزود: هر چند باید انگیزه ها و مشوق های کارآمد و روزآمدی را برای ترویج نماز در فضای خانه و محل کار و .... ایجاد کرد اما نکته مهم آن است که به گونه ای رفتار نکنیم که نماز خواندن حالت ریا و تظاهر بگیرد که تبیین مرز بین ریا و اقامه واقعی نماز به عهده عالمان دینی است.

اختصاص سه میلیارد تومان بودجه عمرانی در بحث نماز
علامه در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد عالی اقامه نماز در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت و دبیری مدیرکل فرهنگی وزارتخانه گفت: ما در پردیس های خوابگاهی با توجه به امکانات و بودجه های عمرانی برای توسعه فعالیت های فرهنگی از جمله در بحث جایگاه نماز اقداماتی انجام داده ایم که در این ارتباط سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان و امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد و توسعه فضاهای فیزکی فعالیت های فرهنگی اختصاص یافته است.

تشکیل کانون "یاوران نماز" در دانشگاه های علوم پزشکی
به گفته وی دستور العمل ایجاد مسجد در مجتمع های بیمارستانی و تسهیل دسترسی به فضای نماز خانه ای توسط وزارتخانه صادر شده، همچنین برای خوابگاه های تازه تاسیس نیز مکان مناسب برای اقامه نماز پیش بینی شده است.

معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت مهمترین اقدام این حوزه را با عنوان "فصل نو، فصل همدلی" و تقویت کانون های دانشجویی برشمرد و افزود: یکی از این کانون ها، کانون "یاوران نماز" است. نگاهمان این است که دانشجویان علاقه مند به ترویج ارزش های معنوی از این فضا بهره مند شوند. همچنین برگزاری نشست های هم اندیشی برای گسترش فرهنگ نمازخوانی مرتبط با بحث نماز در فصل پاییز پیش بینی شده است.

 حمایت ویژه از طرح های مرتبط با سلامت معنوی و ارتباط آن با نماز
علامه از حمایت ویژه معاونت پژوهش وزارتخانه از پروژه های مرتبط با سلامت معنوی و ارتباط آن با نماز خبر داد و افزود: در جشنواره قرآن و عترت نیز چندین بخش به بحث نماز اختصاص داده شده است.

تخصیص بودجه یک درصدی دانشگاه ها به ترویج فرهنگ نماز
وی افزود: با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور، طی هماهنگی با معاونت توسعه ، مقرر شد که روسای دانشگاه ها بودجه یک درصدی برای بحث نماز هزینه کنند.

معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، حضور مسئولان در صفوف نماز جماعت را موجب تقویت انگیزه سایر کارکنان برای اقامه این فریضه دانست که موجب می شود نماز از جایگاه رفتاری فردی به عملی اجتماعی تبدیل شود.

 وی ابراز امیدواری کرد مجموع این اقدامات و سایر فعالیت هایی که جامعه را از فحشا و منکرات دور می کند، فراگیر شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.