سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوری فوق پیشرفته مخصوص تغییر دمای تخت خواب + تصاویر

نوعی فناوری پیشرفته به افراد گرمایی یا سرمایی اجازه می‌دهد به راحتی دمای تخت خواب خود را متناسب با دمای هوای مورد علاقه‌شان در هر فصلی تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان نوعی سیستم پیشرفته به نام Bedjerv2 طراحی کرده‌اند که به تخت خواب افراد متصل می‌شود و با اثر گذاشتن بر دمای تشک، ملحفه، لحاف و متکای فرد مانند یک ساعت دقیق در زمان مقرر فرد را از خواب بیدار کرده و حتی موجب به خواب رفتن او می‌شود. 


گفتنی است، دستگاه Bedjerv2 نوعی دستگاه کنترل کننده دما و آب و هوا است که می تواند سبب گرمی یا سردی محیط خواب افراد شود.

سازندگان این دستگاه ادعا می‌کنند استفاده از این وسیله سبب بهبود کیفیت خواب افراد در طول شب می‌شود.

سازندگان هدف از ساخت این وسیله را بی‌نیاز شدن به تنظیم زنگ ساعت برای بیدار شدن در موعد مقرر می‌دانند که سبب می‌شود افراد دچار بیدار شدن ناگهانی و تپش قلب و بروز استرس شوند. 

عملکرد این دستگاه مانند نور خورشید است و با اتصال از طریق نرم افزار بلوتوث یا گوشی تلفن همراه هوشمند می‌تواند برای بیدا کردن فرد در زمان مناسب با تنظیم درجه حرارت تخت خواب بصورت طبیعی فرد را از خواب بیدار کند.

سنسورهای بکار رفته در این دستگاه بسیار پیشرفته هستند و بنابر میل فرود به هنگام استراحت تنها در عرض 3 دقیقه دمای تخت را می‌توانند از 30 درجه سانتی گراد بالای صفر به صفر درجه سانتی گراد برسانند. 

مزیت این دستگاه نسبت به وسایل مشابه از جمله پتوهای برقی قرار داشتن تمامی تجهیزات برقی خارج از محیط تخت خواب و ایمن بودن آن است. 


این دستگاه بویژه برای افراد بیمار، افرادی که دچار احساس گرما و گر گرفتگی فراوان هستند و نیز افرادی که دچار تعریق فراوان هستند بسیار مناسب است و می‌تواند رطوبت ناشی از تعریق بدن افراد را جذب و خشک کند. 


سرعت رشد آلودگی‌های میکروسکوپی با استفاده از این وسیله کاهش چشمگیری خواهد یافت. 
قیمت این دستگاه 499 دلار است و از جمله دیگر مزایای آن به حداقل رساندن سر و صدا و تولید صدای کمتر از 39 دسی بل است که سبب بر هم خوردن خواب افراد نمی‌شود. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۲:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۴
عالی