سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

برخورد با فروشندگان غیر مجاز مکمل های ورزشی در آبادان

با فروشندگان غیر مجاز مکمل های ورزشی در آبادان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون غذا و داروی علوم پزشکی آبادان گفت: دارو‌ و مکمل‌های ورزشی که از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده‌اند قابل اعتماد نیستند و با فروشندگان آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مرتضی جعفری بابیان اینکه متاسفانه استفاده از دارو‌های نیروزا به منظور افزایش حجم عضله یا با هدف زیبایی در میان جوانان شایع شده است افزود:برخی برای شرکت در مسابقات بدن سازی از این دارو‌ها استفاده می‌کنند در حالی که شناخت درستی نسبت به این داروها نداشته و بدون نسخه پزشک متخصص این کار را انجام می‌دهند.

وی گفت:باتوجه به تاثیرات منفی استفاده نا آگاهانه از داروها ومواد نیروزا افراد غیر ورزشکاری که از این دارو‌ها استفاده می‌کنند ناخواسته دچار عوارض داروهای مصرف شده می‌شوند.

معاون غذاوداروی علوم پزشکی با اشاره به اینکه از آنجایی که مکمل‌های ورزشی که از طریق دیگر کانال‌ها و به صورت غیر مجاز توسط دست فروشان، مکمل فروشی‌ها و باشگاه‌های ورزشی عرضه می‌شود هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار نگرفته و سلامت آن‌ها توسط وزارت بهداشت تأیید نشده است به هیچ وجه قابل اعتماد نیستندافزود:بازرسان معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان به همراه مأموران اداره اماکن نیروی انتظامی با تشکیل یک تیم واحد، مکان‌های عرضه غیر قانونی مکمل‌ها مورد بازدید قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.