سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت باید در جذب سرمایه‌گذاری هوشمندانه وارد عمل شود

رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: باید هوشمندانه با اتخاذ تدابیری بتواند در انعقاد قرارداد با خارجی‌ها حق سازندگان را از ناحیه مختلف ضایع نکند.

سیروس تالاری عضو کمیسیون فناوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حجوم سرمایه‌گذاران خارجی به کشور اظهار داشت: در حال حاضر نیاز شدیدی به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز وجود دارد و ورود این سرمایه به داخل اجتناب ناپذیر است .

وی تصریح کرد: هم اکنون سرمایه داخلی پاسخگوی اجرای پروژه‌های داخلی نیست بدون شک آوردن سرمایه خارجی می‌تواند به پیشبرد اهداف مورد نظر کمک نماید.

تالاری افزود: دغدغه‌ای که سازندگان داخلی دارند این است که متأسفانه در انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی برای اجرای پروژه‌ها سازندگان داخلی به حاشیه کشیده می‌شوند بایستی در این زمینه هوشمندانه عمل کرد.

وی تأکید کرد: دولت باید هوشمندانه با اتخاذ تدابیری بتواند در انعقاد قرارداد با خارجی‌ها حق سازندگان را از ناحیه مختلف ضایع نکند.

عضو کمیسیون فناوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: قانون ظرفیت توان حداکثری داخلی در کشور باید اجرایی شود که بر اساس آن 50 درصد ارزش تجهیزات از داخل تأمین شده که با احتساب این امر سازندگان داخلی با امیدواری بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی همچنین ادامه داد: سازندگان داخلی در طول سال‌ها به اندازه‌ای بالغ شده‌اند که بتوانند تجهیزات مورد نیاز را تولید نمایند چراکه در طول هفت سال اخیر تحریم‌ها یک لحظه پروژه‌ای از صنعت نفت تعطیل نشده است و تمام طرح‌های کلیدی کشور با توان داخلی به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

تالاری گفت: فرصتی که در حال حاضر با ورود سرمایه‌گذار خارجی بری کشور فراهم شده است سازندگان داخلی می‌توانند با تولید کالای باکیفیت با شرکت‌های خارجی هماهنگ شده و یک برند ایرانی را به منصه ظهور برسانند که در کنار آن علاوه بر جذب سرمایه خارجی اشتغال‌زایی برای کشور فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت اگر با ورود سرمایه‌گذاران خارجی از وظیفه خود(حمایت از توان حداکثر داخلی) عدول نماید یا به عبارتی کار غیرقانونی انجام دهد و به سراغ شرکت‌های خارجی برود سازندگان داخلی بر اساس قانون توان حداکثری(استفاده 51 درصدی از توان داخل) به کمیسیون اصل 90 شکایت می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.