سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

شناخت بازارهای جهانی گامی در راه توسعه صنایع دستی

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید براهمیت شناخت بازارهای جهانی، گفت: اگر شناخت بازارهای جهانی باشد، در توسعه صنایع دستی و در نتیجه توسعه اقتصاد کشور موفق خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، شهریار شکرپور در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تبریزمشکل عمده صنایع دستی معاصر را عدم تحول وشناخت بازارهای جهانی دانست وافزود: باوجوداینکه تنوع صنایع دستی در کشور ما بسیار زیاد است اما در بعد بازار و فروش نقص داریم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی در ابعاد ملی و بین المللی می تواند زمینه ساز شناخت بازار و هدف گذاری برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی باشد.

شکرپور با اشاره به اینکه صنایع دستی تنها حوزه ای است که در اغلب رشته های آن تمام مواد اولیه آن برای تولید از داخل کشور تهیه می‌شود و نیازی به واردات ندارد، افزود: از طرفی هم ارزش افزوده چشم گیری دارد و با شناخت ظرفیت هایش، صنایع دستی می‌تواند در زمینه اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا کند.

عضوهیت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و کمک به یافتن بازار عرضه مناسب را از جمله حمایت های مورد نیاز هنرمندان صنایع دستی خواند و گفت: حمایت از هنرمندان باید به گونه ای باشد که فرصت ایده پردازی و نوآوری آنها از دست نرود.

شکرپور همچنین با اشاره به رابطه خوب دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:  یکی ازاهداف دانشگاه هنراسلامی تبریزافرایش تعاملات هنری درجامعه است ودراین زمینه درچندسال اخیررابطه خوبی بااداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری به عنوان ارگانی تاثیرگذارداشته است.

شکرپوربا بیان اینکه همکاری مشترک این دو نهاد برای توسعه صنایع دستی بسیار مهم است،به نقش پررنگ دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تبریز اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از غرفه های موجود در نمایشگاه مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه هنر اسلامی است که در این زمینه آموزش آکادمیک دیده اند.
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.