سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان بهترین نمونه برای گردشگری سلامت در منطقه

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و امور گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان بهترین نمونه برای گردشگری سلامت در منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید کریم داودی ضمن مقایسه شرایط درمان در اصفهان به نسبت دیگر شهرها اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن بیمارستان های تخصصی و متخصصان بزرگ و تعرفه های ارزان به نسبت شهرهایی که با دلار سر و کار دارند، بهترین پایلوت برای گردشگری سلامت در منطقه است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه شرکت هایی که باید فعال باشند محدود و کم هستند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با ضروری خواندن تشکیل گروه هایی از بیمارستان ها برای توریسم درمانی تصریح کرد: باید در این حوزه شاهد حضور شرکت هایی باشیم که فرایند جذب بیمار، انتقال از فرودگاه به بیمارستان، انجام فرایند درمان، تدارک برنامه های تفریحی و گردشگری در کنار درمان و موارد دیگر دنبال کنند اما در عمل اینگونه شرکت ها یا وجود ندارند و یا تعداد آنها بسیار اندک است.

وی با تاکید بر این مهم که در حوزه کشورهای عربی منطقه می توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: با بهره برداری از مجموعه شهرک سلامت، ایجاد شرکت های متعدد گردشگری سلامت و اطلاع رسانی مطلوب در این زمینه و همچنین توجه ویژه به توریسم الکترونیکی می توانیم عملکردی عالی در گردشگری سلامت داشته باشیم.

داودی با اشاره به اینکه زمانی که مقایسه شود هزینه یک عمل جراحی در اصفهان ممکن است با هزینه ویزیت یک متخصص در دیگر کشورها برابری کند، تاکید کرد: فضای بسیار مطلوبی برای توسعه گردشگری سلامت در اصفهان وجود دارد و چند شرکت جدید نیز در این زمینه راه اندازی شده اما هنوز حمایت خاصی از این حوزه و شرکت ها صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نقش شورا در توسعه گردشگری سلامت اصفهان افزود: شورا می تواند شرکت ها یا مراکز درمانی که در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند یا قصد فعالیت در این حوزه را دارند با کمیته سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان مرتبط کند تا در راستای روان سازی و پیگیری کار آنها همکاری کند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان و متولیان امر از شرکت هایی که قصد فعالیت در زمینه گردشگری سلامت دارند، گفت: حرف زدن به تنهایی فایده ای ندارد و باید در عمل از گردشگری سلامت حمایت شود.

وی با بیان اینکه در شهرهایی همچون اهواز هتل ها به دلیل توریسم درمانی پر شده است، اظهار کرد: اما اصفهان با وجود این همه ظرفیت گردشگری سلامت، از دیگر شهرها عقب افتاده است.

داوودی با اشاره به اینکه بخش دولتی، عمومی و خصوصی هر یک نقشی در این حوزه دارند، ادامه داد: توسعه گردشگری یک فرایند است که باید نهادینه شده و وظایف هر بخش در این راستا تعریف شود و همه رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه مسئولان به این نتیجه رسیده اند که توسعه استان تنها با گردشگری امکان پذیر است و این نتیجه گام مهمی در راستای توسعه گردشگری است و باید برای رسیدن به این منظور نیز برنامه ریزی و سیاست های بلندمدت و کوتاه مدت در بخش های مختلف تعریف و عملیاتی شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نمونه ، گردش ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چ جالب آخه ما همین الان از اصفهان مهمون داریم اومدن شیراز قلبشونو عمل کنند...!!!!