سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌شناسی فساد در فضای مجازی؛

قرآن و پیامبر جدیدی که در شبکه‌های اجتماعی کشف شد!

حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی نژاد گفت: شایعه‌هایی از مرگ فلان بازیگر تا کشف پیامبر جدید، قرآن جدید و امام زمان جدید را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند و روح دروغ را در جامعه اشاعه می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رمضانی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گسترش فساد در شبکه‌های اجتماعی مجازی اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید «لاتفسدوا فی‌الارض بعد اصلاحها» از نظر لغت از بین رفتن و تخریب شدن هر چیزی را فساد می‌گویند مثال وقتی آهن رنگ می‌زند می‌گویند و ماهیت و کیفیت اولیه صحیح هر چیزی که از دست برود،‌ فاسد است.

حجت‌الاسلام رمضانی‌نژاد تصریح کرد: رسانه یک ابزار دوگانه است یعنی می‌توان از آن استفاده مفید یا مضر و فاسد انجام داد، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های هوشمند می‌توانست در شناخت صحیح دین مبین اسلام و مذهب شیعه به جامعه کمک کند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که که هم اکنون تنها فساد را جا به جا می‌کند.

وی ادامه داد: برخی اوقات کاری باطنش صحیح است اما قسمتی از ان فاسد می‌شود و گاهی کاری از ریشه فاسد است، مثل دروغ و هم اکنون شاهد هستیم که در شبکه‌های مجازی هر حرفی که زده می‌شود دروغ است برای نمونه شعر خیام را می‌نویسند و در پایان به نام سعدی تمام می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حتی در مورد اهل بیت‌(ع) و تاریخ نیز همینطور است، کلام امیر المومنین علی(ع) را می‌نویسند و به نام کوروش به اتمام می‌رسانند یا شایعه‌هایی که شروعش از مرگ فلان بازیگر یا خواننده تا کشف پیامبر جدید، قرآن جدید و امام زمان جدید را در آن شبکه‌ها پخش می‌کنند و همه آنها صلاح را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: وقتی فردی در فضای مجازی دروغی را انتشار می‌دهد در واقع روح آن گناه را در جامعه گسترش داده است، هر چند آن دروغ مطلب مهمی نباشد ولی انتشار روح دروغ بر جامعه تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رمضانی نژاد در پایان اضافه کرد:‌ فقدان ترویج و گسترش فرهنگ لازم استفاده صحیح شبکه‌های مجازی باعث شده که کانون خانواده‌ها از هم پاشیده شود و ارتباط با صله رحم از بین برود، برای مثال اگر بیان می‌کنند که صله رحم انجام بدهید می‌گویند از آنها خبر داریم در صورتی که خبر داشتن از مشکلات افراد به صورت مجازی اهمیتی ندارد بلکه صمیمیت، دوستی و مهر و محبت مهم است.






انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.