سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعالی مدیریتی اصلی‌ترین نیاز آموزش و پرورش

توجه به بحث مدیریت در آموزش و پرورش می‌تواند به کیفیت بخشی و ارتقاء این نهاد آموزشی کمک کند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دومین دوره آموزش تکمیلی مدرسان در مجتمع آدینه صبح امروز برگزار شد. این برنامه با محوریت تعالی مدیریت مدرسه دومین دوره خود را برگزار می کند. در پی این همایش نوید اتهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن توجه به امر مدیریت در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اقتدار مدیریتی نیازی است که آموزش و پرورش به شدت به آن توجه می‌کند و در سند تحول نیز بحث مدیریت اولین و اصلی‌ترین نیاز آموزش و پرورش است که یکی از جدی‌ترین راهبردهای سند را دنبال می کند. 

وی تصریح کرد: این فرآیند امری دراز مدت است و ساختار اداری معمولا اجازه چنین فعالیتی را نخواهد داد و در سند پیشنهاد بر این است که عزل و نصب در آموزش و پرورش به گونه‌ای متفاوت باشد تا مساله ثبات مدیریتی با مشکل مواجه نشود. 

اتهم در خصوص تعالی مدیریتی و اجرایی شدن آن طرح‌هایی نظیر توجه به امر تربیت معلم و مدیر در دانشگاه فرهنگیان، زیر نظام با رویکرد مدیریتی در سند تحول را بر شمرد.

وی نهادینه کردن مراتب دست‌یابی به حیات طیبه متناسب با شرایط سنی مخاطب را نیز به شدت مورد توجه قرار داد. 

جزئیات برنامه تعالی مدیریتی در مدارس  
مومنی کیا مسئول دبیرخانه تخصصی این برنامه گفت:  این برنامه در 5 هزار و 900 مدرسه کشور در تمام دوره های تحصیلی به صورت آزمایشی در حال اجرا است که در راستای اجرای این برنامه مشاوران،‌ناظران و ارزیابان حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: برنامه تعالی مدیریت با هدف کیفیت بخشی به مدیریت آموزشی در آموزش و پرورش به اجرا در آمده است و هدف از ارتقا و تعالی سازمانی در تمام ابعاد آموزشی، پرورشی و سلامت است. 

مومنی کیا خاطر نشان کرد: این برنامه در تابستان اجرا می شود و پس از آن مدرسان به آموزش‌های لازم در استانها می‌پردازند. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 400 نفر از مدرسان در این برنامه شرکت کرده‌اند خاطر نشان کرد: امسال برای تبیین و توجیه برنامه آموزشی مشاوران و ناظران نزدیک به 300 نفر هستند. 


انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.