طرح فراگیر برای دانش‌آموزان استثنایی با نگاه ویژه و ارائه خدماتی نظیر معلم رابط اجرا می‌شود.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه و رئیس پروژه مهر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص جزئیات حضور دانش‌آموزان استثنایی در مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: دانش‌آموزان استثنایی در دو گروه مشغول تحصیل هستند که برخی از آن‌ها در مدارس مستقل حضور دارند و بر اساس آمار 75 هزار نفر در سال گذشته را شامل می‌شوند و امسال تا 22 شهریورماه 65 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و امید است در روزهای آینده سایر دانش‌آموزان هم ثبت‌نام را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: گروهی از دانش‌آموزان استثنایی که امکان حضور در مدارس عادی را دارند در قالب طرح فراگیر، تحصیل می‌کنند اما تاکنون وضعیت دقیقی از تعداد آن‌ها مشخص نشده است.

زرافشان خاطر نشان کرد: اما در سامانه‌ی سناد، امسال گزینه‌ای در نظر گرفته شده است تا تعداد دانش‌آموزان با نیاز ویژه مشخص شوند. 

وی با بیان اینکه تعیین آمار دانش‌آموزان با نیاز ویژه در پشتیبانی و حمایت علمی آنان اثر دارد، تصریح کرد: برای مدارس عادی که طرح فراگیر در آن‌ها اجرا می‌شود، معلم رابط در نظر گرفته شده است تا آموزش‌های لازم را برای معلمان داشته باشند و این مسئله برای تمام مدارس کشور اجرایی می‌شود.

زرافشان در پایان با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها در 31 شهریورماه گفت: این مراسم مانند سال‌های گذشته برای افزایش نشاط و شادابی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با فضای مدرسه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار