سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمترین میزان ضریب سختی متعلق به بخش های فيزيوتراپی است

در طرح پرداخت مبتی بر عملكرد كمترين ميزان ضريب سختی و كمترين ضريب تعديل بعد از درمانگاه متعلق به بخش های فيزيوتراپی و توانبخشی است.

دکتر فرجود شکوهی عضو کمیسیون طرح تحول نظام سلامت درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه از تیر امسال طرح پرداخت مبتنی بر عملكرد در مراكز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت اجرا می شود؛ اظهار داشت : تمامی  پروسه درمانی كه  یك  فیزیوتراپیست انجام می دهد  زمانبر بوده به طوری كه جلسات درمانی به طور معمول بین 45 دقیقه تا یك و نیم  ساعت  طول می كشد و از طرف دیگر با توجه به ماهیت درمانی رشته و استفاده از تكنیك های درمانی  ویژه و دستی سلامت جسمی فیزیوتراپیست در مدت زمان كوتاهی به خطر می افتد.

وی افزود: نبود استانداردهای لازم در بخش های فیزیوتراپی و تجهیزات مناسب در ایران مزید بر این علت شده است تا جایی كه بسیاری از همكاران با سابقه  فیزیوتراپیست در بیمارستان ها از مشكلات و اختلالات شدید جسمی رنج می برند كه نتیجه درمان دستی و درمان در شرایط غیر استاندارد است.

وی با بیان اینکه فیزیوتراپی به خاطر درگیر كردن جسم درمانگر در دنیا  جزء مشاغل  سخت محسوب  می شود ادامه داد :این مهم در زمان كاری و بازنشستگی درمانگر تاثیرگذار است و فیزیوتراپیست بدون  استفاده از دست های  معجزه گرش  معنایی  ندارد و استفاده متناوب  از بدن  و دست ها در کار  درمان  باعث  فرسوده  شدن  زود هنگام  همکاران خصوصا خانم های متخصـــص فیزیوتراپی  می شود.

شکوهی با بیان اینکه در طرح پرداخت مبتنی بر عملكرد در مراكز درمانی این سطح سختی در مقایسه با دیگر مشاغل، ناعادلانه است خاطرنشان کرد : سطح  سختی  فیزیوتراپی هم رده  با روانشناسی در بخش بالینی و واحد سمعی بصری  و...  در بخش  اداری قرار داده شده است.

عضو کمیسیون طرح تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه در رشته فیزیوتراپی درمان بر پایه فیزیولوژی طبیعی بدن صورت می گیرد اذعان داشت : فیزیوتراپیست از طریق عوامل فیزیکی  و مکانیکی ، کاربرد تکنیک های خاص و تمرینات طبی با آگاهی از آناتومی عضلات  و مفاصل ، فیزیولوژی اعصاب ، حرکت شناسی و الکتروتراپی به درمان بیمـاری ها و اختلالات عصبی –  عضلانی – اسکلتــی    (نوروماسکولواسکلتال) می پردازد.

 وی تصریح کرد : با توجه به گستردگی علم فیزیوتراپی و تنوع گرایش های آن ، همكاران  محترم  فیزیوتراپیست در مراكز درمانی تخصصی و فوق تخصصی تحت نظر وزارت  بهداشت و خدمات  فیزیوتراپی را به  صورت  تخصصی در بخش های بستری  اعم از سوختگی ، عفونی ، ICU   ریه  ، ICU اعصاب ، ICU جراحی قلب كودكان، ICU جراحی قلب ، CCU ها و... انجام می دهند و با  توجه  به ویژه بودن این بخش ها و  حساس  و حیاتی  بودن  فیزیوتراپی در این بخش ها متاسفانه در این  طرح هیچ گونه مزایایی برای همكاران فیزیوتراپیست در نظر گرفته  نشده  است در حالی كه  برای  دیگر رشته های  شاغل در  بخش های  ویژه  ضریب سختی  و مرخصی  بیشتر از دیگر بخش ها  و ... در نظر گفته  شده  است.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
فیزیوتراپیست سمین هاشمی
۱۰:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام عرض ادب خدمت جناب دکتر.تشکر میکنم بابت توجهتون به این قشر زحمتکش تو حیطه درمان.واقعا فیزیوتراپی یعنی مایه گذاشتن از سلامتی جسمانی و روحی.من تنها چهارمین سال کاریم تو بیمارستانه‌واقعا شبی نشده بدون درد دست خوابیده باشم .تنها ۴امین سال کاریمه .مسیر طولانیو پیش رو داریم.واقعا این قشر از جسم و جونشون میگذارن و چاره ای نیست برای بیمار باید این وقتو گذاشت.امیدوارم به قشر فیزیوتراپی هم همچون رشته های دیگه توجه بشه.ممنون و سپاس فراوان.
فیزیوتراپیست سمین هاشمی
۱۰:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام عرض ادب خدمت جناب دکتر.تشکر میکنم بابت توجهتون به این قشر زحمتکش تو حیطه درمان.واقعا فیزیوتراپی یعنی مایه گذاشتن از سلامتی جسمانی و روحی.من تنها چهارمین سال کاریم تو بیمارستانه‌واقعا شبی نشده بدون درد دست خوابیده باشم .تنها ۴امین سال کاریمه .مسیر طولانیو پیش رو داریم.واقعا این قشر از جسم و جونشون میگذارن و چاره ای نیست برای بیمار باید این وقتو گذاشت.امیدوارم به قشر فیزیوتراپی هم همچون رشته های دیگه توجه بشه.ممنون و سپاس فراوان.
مریم قاسمی
۱۲:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
با تشکر از جناب آقای دکتر فرجود شکوهی ، با اجرای طرح قاصدک در بیمارستان ما سهم از درامد فیزیوتراپی 10 درصد محاسبه شده وباعث شده کارانه من به یک سوم دریافتی قبل از طرح قاصدک کاهش یابد در حالی که کاردرمان 32 درصد روانشناس 70 درصد سهم از در آمد دارن وبیمارستان نتوانسته برای این قضیه هیچ توجیهی پیدا کند
فیزیو تراپیست بابایی
۱۰:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
ضمن تشکر .بعنوان فیزیوتراپیست باتجربه عرض کنم سالیان بسیار سختی را در ای شغل سپری کرده ام و روح و روان و جسمم به شدت آسیب دیده است چه در زمان جنگ تحمیلی که با مجروحین جنگی سر و کار داشتم وچه وقتی که بعد از سالها در بیمارستان سوانح و سوختگی و یا سایر بیمارستانها انجام وظیفه نمودم سختی کار یک فیزیوتراپیست قابل مقایسه با هیچکدوم از مشاغل چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی نیست در حالیکه کار کردن با معلول جزو مشاغل سخت و زیان آور هست و قبلا محسوب میشده لیکن با کم لطفی و کار غیر کارشناسانه بتدریج حذف گردیده که باعث تاسف هست امیدوارم متولیان امر بهداشت و درمان به این امر توجه نموده و نا خواسته به این طبقه زحمتکش ضربه نزنند .
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
دست شما درد نكنه دكتر شكوهي عزيز حداقل يك نفر پيدا شد صداي ما رو بشنوه!!