سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی آکادمیک تئاتر در برنامه «پرده آخر»

برنامه «پرده آخر» به موضوعاتی چون تئاترهای آزاد، دفاع مقدس،‌ نمایش نامه‌نویس تئاتر معماری و استانداردهای سالن‌های موجود تئاتر می‌پردازد.

فرهاد دهنوی تهیه کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های خود گفت: برنامه «پرده آخر» چارچوب و ساختار کلی تئاتر و همچنین مسائل ریشه‌ای آن را بررسی می‌کند. در این برنامه به تئاترهای روی صحنه نمی‌پردازیم بلکه تئاتر به صورت آکادمیک و علمی مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: درباره موضوعاتی چون تئاترهای آزاد، دفاع مقدس، نمایش‌نامه‌نویسی تئاتر همچنین معماری و استانداردهای سالن‌های موجود تئاتر صحبت می‌کنیم.

برنامه «پرده آخر» برای دانشجویان تئاتر و اهالی تئاتر تریبونی است که به صورت گروهی نظرهای مختلف را در خصوص مشکلات تئاتر را بررسی می‌کند.

وی عنوان کرد: برنامه «پرده آخر» به تئاتر دانشجویی و مذهبی و اقتصاد تئاتر که کمتر صحبت شده می‌پردازید. تئاتری‌های این برنامه را پذیرفته‌اند و اگر نقدی در برنامه مطرح شود واکنش خاصی از خودشان نشان نمی‌دهند و درباره آن نقدها بررسی و صحبت می‌کنیم.

برنامه «پرده آخر» جمعه‌ها ساعت 18 با کارشناسی علی جعفری روی آنتن رادیو گفت و گو می‌رود.

دهنوی در خصوص برنامه «ارغنون» گفت: برنامه «ارغنون» به موسیقی می‌پردازد آهنگساز خواننده و فعالان عرصه موسیقی به برنامه دعوت می‌شوند و درباره مشکلات موجود در موسیقی صحبت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه «ارغنون» درباره موسیقی سنتی و ملی صحبت می‌کند، همچنین در این برنامه نوای موسیقی مقامی را بررسی می‌کنیم  و با علیرضا قربانی، سینا سرلک درباره آثارشان صحبت کرده‌ایم، همچنین آثار جدید ارائه شده به بازار را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

برنامه «ارغنون» به کارشناسی وحید طارمی (آهنگساز)، پنج شنبه و جمعه ساعت 21 از رادیو گفت و گو پخش می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.