سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیوچرز، چه امتیازی برای تنیسورها دارد؟

رقابتهای فیوچرز تهران امتیازاتی را برای تنیسیورهای برنده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رقابتهای تنیس فیوچرز تهران در حالی از امروز در جدول اصلی بخش انفرادی پیگیری می‌شود که تنیسورها در هفته پایانی این رقابتها در تهران به دنبال جذب امتیازات بالاتر هستند.

در مسابقات فیوچرز 10 هزار دلاری به برندگان در جدول اصلی امتیاز رنکینگ داده می‌شود.

در این رقابتها به نفر قهرمان 18 امتیاز و به نفر دوم 10 امتیاز داده خواهد شد.

به نفرات دیگر نیز به ترتیب در نیمه نهایی 6 امتیاز، یک چهارم 2 امتیاز و یک شانزدهم 1 امتیاز داده خواهد شد.

تا پایان هفته دوم نمایندگان ایران توانسته‌اند جهش خوبی در امتیاز گیری داشته باشند.

انوشا شاهقلی که دارای رنکینگ 1472 است تا کنون 3 امتیاز گرفته و امیر والا معدنچی با رنکینگ 1493 توانسته همین امتیاز را بدست آورد.

اکبر طاهری کارشناس تنیس ایران درباره این امتیاز دهی‌ها می‌گوید: مسابقات فیوچرز رقابتی برای آینده سازان تنیس است و نسبت به گرند  اسلم، اوپن و چلنجر در سطح پایین‌تری قرار دارد.

در رقابتهای چلنجر به نفر قهرمان در حدود 500 امتیاز می‌دهند. در تورنمنت اوپن امتیاز نفر اول به 1000 امتیاز می‌رسد و در گرنداسلم که معتبرترین رقابت تنیس است 2000 امتیاز به رتبه برتر داده می شود.

سرمربی اسبق تیم ملی اضافه کرد: معمولا بازیکنان بدون رنکینگ و زیر رتبه 400 برای بالا بردن رتبه خود در جدول در فیوچرز شرکت می‌کند اما با بالا رفتن رتبه آنها در رنکینگ کم کم در چلنجرها، اوپن و در نهایت با رتبه زیر 100 در گرنداسلم‌ها شرکت می‌کنند.

طاهری در پایان خاطر نشان کرد: در سالهای نه چندان دور ایران میزبان رقابتهای چلنجر بوده است. در رقابتهای معتبر جهانی کشور برگزار کننده می‌تواند 4 تنیسور در جدول اصلی و 6 تنیسور را در جدول مقدماتی داشته باشد که امیدواریم با برگزاری این تورنمنت‌های بین‌المللی در کشورمان باعث بالا رفتن سطح تنیس ایران شویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.