سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

با مدیرانی که در رفع مشکلات صنعت تلاش نمی کنند برخورد شود

عمده مشکلات صنعتگران مسئله نقدینگی، مشکلات بانکی وعدم همراهی بعضی از دستگاهها برای تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، در نشست هم اندیشی رسیدگی به مشکلات صنعت آمل که در شهرک صنعتی امام زاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد با اشاره به این که مشکلاتی در صنایع مازندران و شهرستان آمل وجود دارد که یک بخش آن به سیاست های کلی تولید کشور مربوط می شود، گفت: عمده مشکلات صنعتگران مسئله نقدینگی، مشکلات بانکی وعدم همراهی بعضی از دستگاهها برای تولید است.

عزت الله یوسفیان ملا، گفت : مالیات بر ارزش افزوده سبب شد بعضی از صاحبان صنایع گلایه داشته باشند که به حق است و انتظار می رود دستگاههای نظارتی و مالیاتی وارد کار شوند و نسبت به حل مشکلات تولید همکاری کرده و شرایط تولید و نقدینگی واحدهای تولیدی را از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده مردم آمل درمجلس با تاکید بر این که بعضی از واحدهای تولیدی زیر 50 درصد ظرفیت خود در حال تولید هستند و حمایت مالی و پشیتبانی نمی شوند، گفت: با فشار مالیاتی و تامین اجتماعی این واحدهای تولیدی نمی توانند به کارشان ادامه دهند که صدای صنعتگران و تولید کنندگان به حق است و اگر این عزیزان نبودند مشخص نبود اشتغال ما در چه مسیری قرار داشته است که صدای صنعتگران را به اطلاع مدیران کشور می رسانیم.

یوسفیان ملا با اشاره به برخورد با مدیرانی که در رفع مشکلات صنعت همراهی ندارند افزود: اگر مدیری نمی تواند با مجموعه شهرستان برای رفع مشکلات صاحبان صنایع همراهی کند سرپرست فرمانداری بدون تعارف با آنها برخورد کند و فرد دیگری را پیشنهاد دهد.

وی با اشاره به کمبود زمین برای توسعه شهرک صنعتی گفت: کسانی که زمین شهرک صنعتی را در اختیار داشته و قصد گشترش شهرک صنعتی دارند مانعی وجود ندارد اما اگر قصد آن ها ویلاسازی باشد برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان این که دولت نتوانسته است یک سیاست گذاری یکپارچه برای بانک های دولتی و خصوصی کشور داشته باشد افزود: بانک ها در شرایطی هستند که از دولت حرف شنوی ندارد و وقتی رییس جمهور و رییس بانک مرکزی از بانک ها گله می کنند نشان می دهد بانک ها به سخنان مدیران کشوری توجهی ندارند.

نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از فعالیت مستقیم بانک ها در امر تولید و تجارت گفت: بانک ها دیگر به دنبال رفع مشکلات تاجری که رقیب آن ها است نمی روند و امروز بانک ها در مسیری وارد شدند که جزو رسالت های آن ها نیست.

وی با اشاره به این که 60 درصد اندوخته بانک ها در بخش تولید قرار دارد که خطراتی ایجاد کردند، گفت: بانک ها می توانند تنها 10 درصد اندوخته خود را به بخش های غیر اموربانکی اختصاص دهند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مدیران ، رفع ، مشکلات ، صنعت ، تلاش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.