سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

درمان ۲۵۰ زوج نابارور در قزوين

در اولین مركز تخصصي پزشكي از راه دور در قزوين ۳ هزار و ۵۰۰ زوج در مركز درمان ناباروري قزوين پذيرش شده اند كه براي ۷۵۰ زوج پرونده تشكيل شده و ۲۵۰ زوج درمان شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئيس جهاد دانشگاهي استان قزوين با بیان اینکه ناباروري يكي از سه عامل اصلي طلاق در كشور است گفت: بيش از 95 درصد زوج هاي نابارور قابل درمان هستند در نتيجه درمان زوج ها در حدود 1.5 سال زمان نياز دارد كه بيش از 3 ميليون نفر به جمعيت كشور افزوده مي شود.

وي  از جمله موانع موجود در مسير گسترش مراكز درمان ناباروري در كشور، هزينه راه اندازي و تجهيز مركز فوق تخصصي درمان نازايي، تخصص زنان و زايمان داراي فلوشيپ نازايي و جنين شناسي و تجربه كافي بیان کرد .

رئيس جهاد دانشگاهي استان قزوين تصريح كرد: اگر در قزوين سانتر مركزي ايجاد كنيم كاهش هزينه هاي تأسيس يك مركز تا 95 درصد صورت گرفته و امكان بهره مندي از فلوشيپ نازايي و متخصص جنين شناسي در همه استان ها فراهم مي شود .

وي خاطر نشان كرد:با این کار  قزوين به عنوان قطب درمان ناباروري در كشور مطرح خواهد شد و به عنوان اولين نمونه اجرايي پزشكي از راه دور در كشور كار صورت مي گيرد.

فائزي يادآور شد: در همين راستا براي اين كار زميني پيشنهاد شد كه در مجاورت بزرگترين بيمارستان استان و مجاورت اتوبان قرار دارد كه عمليات اجراي اين پرژوه انتهاي پاييز آغاز و بهار 97 به بهره برداري مي رسد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: ناباروری ، مرکز ، قزوین ، زوج ، پرونده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.