سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

خشک شدن دریاچه ارومیه 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذرشهر را متاثر کرد

فرماندار آذرشهر با بیان اینکه توسعه و پیشرفت همه جانبه با مشارکت اقشار مردم امکان پذیر است، اعلام کرد: 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد شهرستان از مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه متاثر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی راستگو در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرستان آذرشهر افزود: توسعه و پیشرفت متوازن می تواند بیشتر نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را تامین کند.

وی با اشاره به نقش موثر مردم در مسائل جامعه خاطر نشان کرد: با وجود زیر ساخت های لازم همکاری و هماهنگی مردم و مسوولان مسیر های توسعه و رونق اقتصادی ، کشاورزی و صنعتی را فراهم و شتاب می بخشد.

فرماندار آذرشهر در ادامه برخی خدمات ارایه شده را یاد آوری کرد و گفت : در هفته دولت سالجاری حدود 50 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 330 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در مقایسه با طرح های سال گذشته هفته دولت از نظر اعتبار بیش از چهار برابر و از نظر تعداد یک برابر افزایش داشته است.

رییس شورای برنامه ریزی شهرستان آذرشهر اظهار کرد: خدمات ارایه شده بسترهای توسعه را فراهم می کند و توسعه هر منطقه هم موجب رشد تولید و اشتغال می شود.

راستگو طرح های مهم در دست اجرای شهرستان را احداث بیمارستان جدید و اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه آن ذکر کرد و گفت: کارهای اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی در هشت ماه گذشته حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از26 کیلومتر هم لوله گذاری شبکه فاضلاب انجام یافته است.

فرماندار آذرشهر بر ضرورت انتقال ترمینال مسافربری بین شهری و مرکز بورس حبوبات و خشکبار به نقطه آرام حاشیه شهر تاکید کرد و افزود: وجود ترمینال بین شهری و مرکز تجاری خشکبار و حبوبات باعث ترافیک بیشتر وسایط حمل و نقل درون شهری شده است.

وی ظرفیت های کشاورزی و صنایع و معادن شهرستان آذرشهر را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه خشک شدن آب دریاچه ارومیه بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد این شهرستان را تحت تاثیر شدید خود قرار داده است بطوری که کشاورزان مجبور هستند محصولات جایگزین را انتخاب و کشت کنند .

رییس کارگروه کشاورزی آذرشهر ابراز کرد : از مجموع حدود یک هزار چاه کشاورزی این شهرستان بیش از 350 حلقه آنها بی آب شده و یا اینکه آب استحصال شده آن به علت شوری بیش از حد قابل استفاده نیست .
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.