سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آغاز کوچ پاييزي عشاير از خوزستان

رئيس اداره امور عشاير دزفول از آغاز کوچ پاييزي عشاير از مناطق ييلاقي خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محسن پورفرخي گفت : با فرا رسيدن نيمه دوم شهريورماه، کوچ پاييزه عشاير به شهرستان به صورت مال‌رو از مهمترين ايل‌راه اصلي کوچ عشاير دزفول به استان لرستان و بالعکس آغاز شده است.

رئيس اداره امور عشاير دزفول خاطرنشان کرد: عشايري که به دزفول کوچ مي‌کنند از دو استان اصفهان و لرستان بوده و هشت ماه از سال را در مناطق عشايري دزفول سپري خواهند کرد.

پورفرخي با اشاره به وسعت 4 هزار و 672 کيلومتر مربعي دزفول بیان داشت : عشاير و روستائيان اين شهرستان در وسعت 3 هزار و 410 کيلومتر مربعي معادل 72 درصد پراکنده هستند.

وي با بيان اينکه نحوه کوچ عشاير به‌ صورت درون کوچ وبرون کوچ است افزود: جمعيت عشايري دزفول بالغ بر 30 هزار نفر است که در قالب 4 هزار خانوار به اين شهرستان کوچ مي‌کنند.

پورفرخي تصريح کرد: پل کول مهمترين ايل‌راه عبور عشاير برون کوچ شهرستان به مقصد استان لرستان در مسافت 165 کيلومتري از مرکز دزفول در دورترين و محروم‌ترين منطقه بخش محروم شهيون واقع است که ساليانه حدود يک‌هزار خانوار عشايري از مسير آن به صورت پياده و مال‌رو کوچ مي‌کنند.مدت زمان لازم براي پيمايش اين عشاير از مناطق عشايري استان لرستان به بخش‌هاي محروم سردشت و شهيون حدود 20 شبانه روز است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.