سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تبریز قطب تولید فرش کشور نیازمند ایجاد مرکز تحقیقاتی

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: فرش تبریز جزو برندهای برتر فرش در جهان است اما بعلت علمی نبودن بافت فرش باعث شده است پشم و ابریشم زیادی در طول بافت به هدر رفته و قیمت تمام شده آن افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اصغر زاده در حضور مسئولین شهرستان بناب افزود : برای بهبود وضعیت کسب و کارو افزایش آموزش های علمی در میان بافندگان و باتوجه به ثبت جهانی فرش تبریز باید در این استان مرکز تحقیقات فرش ایجاد شود و صندوق کار آفرینی امید آماده همکاریهای لازم است.

وی خاطر نشان کرد : باید تمام برآیند های زنجیره تامین مواد اولیه ، تولید و فروش فرش طبق اصول استاندارد و علمی صورت گیرد تا ضمن کاهش قیمت تمام شده بازارهای جهانی در تسخیر فرش ایران قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حفظ بازار رقابتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید مهارت فرشبافان با همکاری دانشگاهها و مراکز علمی افزایش یافته تا به بهبود وضعیت تولید فرش کمک شود .

نوراله زاده اختصاص تسهیلات فرش به استان آذربایجان شرقی را ناکافی دانست و از آمادگی این صندوق برای حمایت بیشتر از صنعت فرش آذربایجان خبرداد و گفت:رکود بازار فرش کشور ناشی از تحریمهای ایران می باشد و در حال حاضر ایران بازار 320 میلیارد دلاری آمریکا را از دست داده است و فرش های تولید شده در انبارهای کشور انباشته شده اند.

وی با اشاره به اینکه صندوق کار آفرینی امید تنها صندوق تخصصی کشوردر امر اشتغال است خاطر نشان کرد:شهرستان بناب بعلت واقع شدن در مسیر مواصلاتی چند استان از ظرفیت مناسبی برای تولید و پخش پوشاک می باشد و این صندوق آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص مبلغ 23 میلیارد ریال اعتبار توسط صندوق کارآفرینی به فرش آذربایجان را ناکافی دانست و خواستار افزایش این تسهیلات شد.

محمد باقری بنابی افزود:این اعتبار با توجه به وضعیت فرش استان بسیار ناچیز است و دردی را از تولید کنندگان و بافندگان فرش دوا نمی کند.

وی با اشاره به اینکه فرش آذربایجان شرقی در بازارهای جهانی از مشتریان منحصر به فردی برخوردار است،عدم حمایت از این صنعت را به نفع کشور ندانست و گفت: در صورت عدم حمایت از تولید کنندگان و بافندگان تعداد زیادی از هموطنان که از این راه امرار معاش می کنند بیکار خواهند شد.

نماینده بناب تصریح کرد : بیشتر بافندگان فرش در استان برای تولید کنندگان کار می کنند لازم است از این افراد حمایت همه جانبه صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.