سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ایستادگی مقابل استکبار جهانی با اتکا به نیروی مردمی متدین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کشور تنها با اتکا به نیروی مردمی متدین می‌تواند درمقابل استکبار جهانی ایستادگی کند ولی امروزه آمریکا با ترفندهای متعدد سعی براین داردکه به ایران نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار محمدرضا نقدی در مراسم تودیع ومعارفه فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مجتمع آیه‌های مشهد افزود: استکبار جهانی هم‌اکنون تمامی استعدادهای خود را به کار گرفته تا پرچم عدالت‌خواهی اسلام را به زمین بخواباند.

وی با اشاره به ایجاد جنگ‌های بسیار زیاد علیه مسلمانان توسط آمریکا، گفت: آن‌ها زمانی که دریافتند نمی‌توانند با اسلام از راه منطق مقابله کنند به ترور، تحریم، جنگ و راهکارهای دیگر چنگ‌اندازی کردند، تا بتوانند با استفاده از آن‌ها چهره اسلام را در جهان خدشه‌دار کنند.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه امروزه آمریکا می‌خواهد به درون انقلاب اسلامی نفوذ کند، افزود: امروزه تنها راهی که برای آمریکا مانده همین نفوذ به درون انقلاب است زیرا که آن‌ها عقیده دارند تنها با نفوذ می‌توان اسلام و ایران را زمین‌گیر کنند.

وی گفت: برنامه دشمن بر 2 رکن نفوذ و اختلاف استوار است، همان‌گونه که ما در سال‌های اخیر دیدیم آن‌ها به‌دنبال اختلاف‌فراکنی در بین مذاهب کشورهای اسلامی بودند که با بینش و بصیرتی که در علمای اسلام، مراجع تقلید و برجستگان اهل تسنن وجود داشت این تلاش دشمن در نطفه خفه شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنایات‌ برخی گروهک‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که بحث گروهک‌های تروریستی هر روز سبب رسواتر شدن استکبار جهانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خواستگاه‌هایی که می‌تواند این نفوذ در آن شکل بگیرد باید شناسایی شود، گفت: یکی از خواستگاه‌های اصلی نفوذ به کشور مفسدان اقتصادی هستند؛ همان کاسبانی که وقتی در منصبی قرار گرفتند به جای توجه به مردم کیسه‌های خود را پر کردند و برای نفوذ دشمن بسترهایی را آماده ساختند.

سردار نقدی تصریح کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از مظلومان جهان با صلابت عمل می‌کند، قطعاً برای تمامی مستکبران خطری بزرگ به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کشورهای متحد با آمریکا خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون باید وضعیت بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند را بررسی کرد. قطعاً می‌توان در این بررسی‌ها دید که اکثر این کشورها هم‌اکنون با وضعیت بد اقتصادی و امنیتی مواجه هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از بهترین متحدان آمریکا در منطقه ترکیه است؛ کشوری که هم‌‌اکنون نزدیک به 400‌میلیارد دلار بدهی جهانی دارد و در بخش بیکاری نیز اوضاع مساعدی به خود نمی‌بیند و با اینکه عضو ناتو و نوک خط فرماندهی آمریکا در منطقه است، بازهم در وضعیت بدی به سر می‌برد.

وی افزود: یکی دیگر از کشورهای متحد آمریکا عربستانی است که حدوداً روزی 10 میلیون بشکه نفت از آن غارت می‌شود، اما با وجود این دارایی‌ها می‌تواند دید که هم‌اکنون دارای شرایط بسیار بدی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی است.

سردار نقدی تصریح کرد: این موضوع بر مردم کشور ما ثابت شده که هر زمان ما از شکوفایی و قدرت بیشتری برخوردار بوده‌ایم در زمان مبارزه با سیاست‌های آمریکا بوده و هر زمان نیز که با این استکبار جهانی سر از سازش پرداشته‌ایم بلافاصله با رکود و پس رفت مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم در کشور ایران بسیار بصیر هستند گفت: مردم ایران با چشمانی باز تمامی واقعیت‌ها را از تبلیغات فردی تشخیص می‌دهند و تا امروز راه خود را به خوبی ادامه داده و هیچ سلاحی اعم از نظامی و تبلیغاتی نتوانسته است که جلو موضوع پیشرفت مردم ایران اسلامی را بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پتانسیل‌های بسیار شهر مشهد، اظهارداشت: پایتخت معنوی که همان شهر مشهد است بخشنامه‌ای نیست زیرا نمی‌توان فرهنگ را با بخشنامه ایجاد و یا از بین برد بلکه این شهر یک الگو برای تمامی مسلمانان جهان بوده و دشمن برای تخریب این الگو برنامه‌ریزی‌های بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه این الگوها در انقلاب اسلامی سبب دلگرمی مردم شده است، گفت: وجود مرجع شریف امام رضا (ع) برای مردم مشهد و مسلمانان یک الگو است و مسلمانان وظیفه دارند تا با الگوبرداری از زندگی سیاسی و رفتارهای اجتماعی ایشان خود الگویی برای غیرمسلمانان جهان است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.