سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی: تغییری در مواضع مقامات آمریکایی نسب به ایران به وجود نیامده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: راهبرد آمریکا در مقابل ایران یک چیز است و آن فشار بر کشورمان و خنثی کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه برجام پس از کش و قوس‌هایی که در کنگره آمریکا صورت گرفت سرانجام با 42 رأی توانست رد آن را کنار بزند، گفت: با توجه به این موضوع رئیس جمهور آمریکا توانست زمینه‌ای را فراهم آورد تا بتواند از این مسیر عبور کرده و در برابر جمهوری‌خواهان که خواهان رد این مصوبه بودند بایستد.
 
وی ادامه داد: اما دیدیم در جریان رأی‌گیریی که صورت گرفت و مقام‌های آمریکایی در سنا، مجلس نمایندگان و یا کمیسیون‌هایی که جهت استماع بود تقریبا همه گروه‌ها بر یک نکته تأکید داشتند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: به نظر می‌رسد راهبرد آمریکا در مقابل ایران یک چیز است و آن فشار بر کشورمان و خنثی کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است بنابراین تغییری در مواضع مقامات آمریکایی در قبال جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامده است.
 
عابدینی خاطرنشان کرد: برجام در جمهوری اسلامی ایران با جدیت در مسیر قانونی خود در حال بررسی است و باید منتظر شد تا ببینیم پس از پایان بررسی‌ها چه نتیجه‌ای اعلام خواهد شد که طبیعتا هر چه باشد در چارچوب مصلحت نظام است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.