سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر هک ساعت های هوشمند

اخیرا ساعت های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده اند ولی محققان متوجه شده اند که این ساعتها می توانند مورد استفاده هکرها قرار بگیرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه بازار ابزار دیجیتالی به سوی هوشمند شدن پیش می رود و از آن جایی که ساعت های هوشمند طرفداران خاص خود را دارند برند های بزرگی همچون سونی، اپل و گوگل به طراحی این ساعت ها  پرداخته اند.

ساعت هوشمند یا همان smart watch ساعت های مچی کامپیوتری هستند که قابلیت اجرای نرم افزارهای تلفن همراه را برروی خود دارند. این ساعت ها به تلفن های هوشمند شما متصل می شوند و این امکان را به شما می دهند که بسیاری از کارهای تلفن های خود را از طریق ساعتتان انجام دهید.

درون این ساعت های هوشمند سنسورهای بسیار قوی و حساسی  تعبیه شده که می توانند به وسیله برنامه هایی که در ساعت شما هستند میزان ضربان قلب و فشار خون شما رو اندازه گیری کنند واز سلامتی کاربر خود اطمینان حاصل کنند.

تنها دلیل خریدن این ساعت های هوشمند علاقه ی شخصی فرد و جایگزین کردن آن با تلفن همراه می توان تلقی کرد و از معایب این ساعت ها می توان به صفحه نمایش کوچک که قابلیت دیدن عکس و فیلم و بازی کردن را ندارند اشاره کرد.

استفاده از این ساعت ها یک شمشیر دو لبه است که از یک سو به سلامت شما کمک می کند و از طرف دیگر حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد. کارشناسان آی تی معتقدند این ساعت ها از طریق دنبال کردن حرکات دست کاربر، حروف و کلیدهایی که در کیبورد استفاده می کند را تشخیص داده و هکرها از این طریق می توانند رمز بانکی شما، حساب های کاربری شخصی و ایمیل  شما را هک کنند.

منبع: دیلی میل انلاین

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.