هزینه باورنکردنی هک نفوذ به اطلاعات!

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که هر حمله‌ی نفوذ به اطلاعات، هزینه‌ای بالغ بر 500 هزار دلار به شرکت‌ها تحمیل می‌کند.

هزینه باورنکردنی هک نفوذ به اطلاعات!
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت امنیت سایبری کسپرسکی به‌تازگی تحقیقی را انجام داده است که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ برای بازیابی خسارات وارده از یک حمله‌ی نفوذ به اطلاعات باید 551 هزار دلار هزینه کنند.

بر اساس گزارش کسپرسکی، شرکت‌های کوچک نیز برای بازیابی خسارات هر حمله‌ی نفوذ به اطلاعات باید 38 هزار دلار هزینه کنند، این گزارش بر روی 5 هزار و پانصد شرکت از 26 کشور دنیا انجام شده است.

هزینه‌های یادشده تنها مربوط به هزینه‌های مستقیم است. هزینه‌های غیرمستقیم برای شرکت‌های بزرگ به ازای هر حمله 69 هزار دلار و برای شرکت‌های کوچک 8 هزار دلار است.  هزینه‌های مستقیم شامل استخدام مشاور در زمینه‌های IT، مدیریت خطر، امنیت زیرساخت‌های فیزیکی، مدیریت، روابط عمومی و ... است.  هزینه‌های غیرمستقیم شامل جاسوسی‌های سایبری، حملات فیشینگ، نفوذ به شبکه، هک، حملات DDoS، آسیب‌پذیری نرم‌افزاری و ... است. 

90 درصد شرکت‌های حاضر در این تحقیق حداقل یک‌بار مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته‌اند. 46 درصد از شرکت‌ها اطلاعات حساس و حیاتی خود را در این حملات از دست داده‌اند.  بر اساس گزارش کسپرسکی، تنها یک حمله از هر پنج حمله رسانه‌ای می‌شود. تنها در 44 درصد از موارد مشتریانی که اطلاعاتشان به سرقت رفته است، توسط شرکت از حمله مطلع می‌شوند.

گرداب
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.