سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

لزوم تغییرالگوی کشت فضای بازبه فضاهای گلخانه‌ای

با سیاست‌های تغییر الگوی کشت فضای باز به فضاهای گلخانه‌ای، تهیه طرح و معرفی 126 طرح احداث و توسعه گلخانه در سطح 112 هکتار انجام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد صفی معاون برنامه‌ریزی واموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در بخش باغبانی اظهار کرد: سامان‌دهی و تولید نهال استاندارد و شناسه‌دار انواع درختان میوه مثمر در 14 واحد نهالستان مجوزدار با تولید تعداد زیادی اصله نهال برچسب‌دار به منظور استفاده باغ‌داران داخل استان و سایر استان‌ها از اقدامات انجام شده در جهت کمک به کشاورزان است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استفاده بهینه از منابع آب و تغییر الگوی کشت فضای باز به فضاهای گلخانه‌ای، تهیه طرح و معرفی 126 پروژه احداث و توسعه گلخانه در سطح 112 هکتار و مبلغ 887 میلیارد ریال انجام شد که تاکنون منجر به جذب 213 میلیارد ریال از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی کشور شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای سالم و استاندارد بیش از 9 هزار تن از انواع محصولات گلخانه ای همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل و توت فرنگی و محصولات باغی انار و به در قالب استاندارد تشویقی تحت کنترل، تولید و عرضه به بازارهای داخل و خارج استان قرار گرفته‌اند.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش مکانیزاسیون نیز اشاره کرد و گفت: عملیات نظارت بر برداشت غلات به منظور کنترل ضایعات از اقدامات مفید در این حوزه محسوب می‌شود.


انتهای پیام/س

برچسب ها: کشت ، گلخانه ای ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.