سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار امضاکنندگان طومار بازداشت نتانياهو در انگليس از مرز 107 هزار نفر گذشت

107 هزار نفر از شهروندان انگلیس با امضای طوماری خواهان دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه، در جریان سفرش به لندن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، تا کنون بیش از 107 هزار نفر در انگلیس طومار مربوط به درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، در زمان سفر چند روز آینده او به انگلیس، امضا کرده اند.

دولت انگلیس گفته است که سران دولتها در مقابل فرایندهای حقوقی از مصونیت برخوردار هستند و بنا بر این امکان بازداشت آنها وجود ندارد با این حال این طومار نشان دهنده عمق احساسات منفی در بین انگلیسی ها در قبال جنگ سال گذشته بین اسرائیل و حماس در غزه است.
 
در این طومار آمده است: بر اساس حقوق بین الملل نتانیاهو باید در زمان ورود به انگلیس به علت جنایات جنگی در ارتباط با کشتار بیش از 2000 غیرنظامی در سال 2014 بازداشت شود.
 
پارلمان انگلیس همه طومارهایی را که بیش از یکصد هزار امضا داشته باشند بررسی می کند.  
 
دولت انگلیس گفته است: ما تائید می کنیم که مناقشه سال گذشته غزه تلفات وحشتناکی داشت. همانگونه که نخست وزیر گفته است ما عمیقا از همه خشونتهایی که در آن زمان در غزه روی داد ناراحت هستیم و انگلیس در صف نخست تلاشهای بین المللی برای بازسازی غزه قرار دارد.
 
در ادامه بیانیه دولت انگلیس آمده است : با این حال نخست وزیر در شناسایی حق اسرائیل برای اتخاذ اقدامات متناسب جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بشردوستانه بین الملل صریح بوده است.

در جنگ غزه بیش از 500 کودک از جمله 2100 فلسطینی بودند که شهید شدند. اکثر این افراد غیرنظامی بودند.

دو ماه بعد از این جنگ پارلمان انگلیس در اقدامی نمادین که حاکی از حمایت از فلسطینی ها بود فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت.

دادگاهی در انگلیس در سال 2009 دستور بازداشت «تزیپی لیونی» وزیر خارجه وقت اسرائیل را به اتهام جنایات جنگی صادر کرد اما بعد از آنکه معلوم شد لیونی سفر خود را به انگلیس لغو کرده است این حکم را باطل کرد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
سیامک
۱۲:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
جوک منتخب سال 2015

دولت انگلیس گفته است: ما عمیقا از همه خشونتهایی که در آن زمان در غزه روی داد ناراحت هستیم و انگلیس در صف نخست تلاشهای بین المللی برای بازسازی غزه قرار دارد.
نقیییییی
۱۰:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اسمش برازندشه.(نتانیابو)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
این مرد جنایتکار است ، باید بازداشت و محاکمه شود . مثل حاکم جنایتکار صربستان ، جامعه بین المللی باید این شجاعت را از خود به نمایش بگذارد .
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
این مرد جنایتکار است ، باید بازداشت و محاکمه شود . مثل حاکم جنایتکار صربستان ، جامعه بین المللی باید این شجاعت را از خود به نمایش بگذارد .
سعید
۲۳:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر اسراییل کودک کش مرگ بر نتانیاهو پست فدرت