سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پايان اخاذي پسرجوان از دختران در فضاي مجازي

فردي كه به بهانه ازدواج عكس هاي خانوادگي دختران جوان را به دست آورده و با تهديد انتشار در فضاي مجازي از آنها اخاذي مي كرد شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، " سيد مصطفي مرتضوي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس با بدست اوردن تصاوير شخصي و خصوصي اش قصد اخاذي از او را دارد بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود:شاكي در اظهارات خود بيان كرد مدتي پيش در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با پسري آشنا مي شوم كه پيشنهاد ازدواج به من مي دهد و با توجه به پيشنهاد او و پيام هاي عاشقانه از طرف او فريب خورده و بنا بر درخواستش عكس هاي خصوصي و خانوادگي ام را برايش ارسال نمودم كه پس از آن تغيير رفتار داده و شروع به اخاذي از من كرد تا عكس هايم را در فضاي مجازي انتشار ندهد.

رئيس پليس فتا استان ادامه داد: با تحقيقات و بررسي هاي انجام شده در فضاي مجازي و انجام اقدامات تخصصي متهم كه جواني 23 ساله و ساكن اصفهان است شناسايي و دستگير شد.

اين مقام انتظامي در پايان بيان داشت : در فضاي مجازي هيچ گاه هويت واقعي افراد مشخص نبوده كه اين جزء خصوصيات فضاهاي مجازيست و به همين خاطر بسياري افراد فريب و شيفته ظاهر دروغين مجرمين گرديده و به راحتي به آنان اعتماد و عكس هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار آنان قرار مي دهند فلذا به شهروندان بويژه خانم ها توصيه مي شود به هويت جعلي افراد در اين فضا اعتماد نكرده و از به اشتراك گذاري عكس هاي شخصي خود در فضاي مجازي اجتناب نمايند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: دستگیری ، فرد ، اخاذی ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.