سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی به سیستم کنترل پهباد مجهز می‌شوند

معاون کنترل و پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از پهباد در کنترل و پایش منطقه حفاظت شده شاسکوه گفت: در آینده نزدیک تمامی مناطق حفاظت شده استان به این سیستم مجهز می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان بهمن مؤدی اظهار کرد: برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی به صورت آزمایشی از سیستم پهباد برای کنترل و پایش حیات‌وحش استان استفاده شده است.

وی بیان کرد: در این طرح با استفاده از کوات کوپ‌تر فوق سبک بدون سر نشین پایش زیست‌گاه و کنترل شکار و صید در منطقه انجام می‌شود.

 مؤدی، برد این پهباد را بین ۵۰۰ متر تا ۵۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این پهباد می‌تواند به طور هوشمند مأموریت از پیش تعریف شده را انجام و به صورت خودکار تصاویر ضبط شده را به پایگاه منتقل کند.

ثبت چهره متخلفان و پلاک خودرو توسط کواد کوپتر

معاون کنترل و پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه این کواد کوپتر مجهز به دوربینی با قدرت تشخیص بالا است که در ارتفاع می‌تواند پلاک خودرو را ثبت کند، عنوان داشت: همچنین با استفاده از تصویر گرفته شده از این دوربین می‌توان چهره متخلفان را نیز شناسایی کرد.

به گفته مؤدی با استفاده از این پهباد می‌توان مستندات مورد نیاز برای معرفی به دستگاه‌های قضایی از جمله شکار حمل شده و تصویر متخلف را ثبت کرد.

معاون کنترل و پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به کاربرد بالای این سیستم اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود نیرو و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این سیستم می‌تواند جایگزین گشت و کنترل‌هایی شود که با صرف سوخت و انرژی زیادی همراه است.

مؤدی ادامه داد: علاوه بر کنترل و پایش حیات‌وحش می‌توان از این تکنولوژی در بحث‌های آموزشی، تحقیقی و ضبط تصاویر از گونه‌های جانوری و گیاهی استفاده کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.