سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرم‌افزار شبیه‌ساز مخازن نفت و گاز بومی سازی شد

نرم‌افزار شبیه‌ساز مخازن نفت و گاز توسط متخصصان داخلی بدون کمک از نیروهای خارجی برای نخستین بار در کشور بومی‌سازی شد.

سینا مهاجری  مدیر پروژه نرم‌افزار شبیه‌ساز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از طراحی نرم افزار شبیه ساز مخازن نفت و گاز خبر داد و گفت: نظر به اهمیت تولید صیانتی از مخازن نفت و گاز کشور به عنوان سرمایه ملی و نیاز به توسعه دانش و فناوری در زمینه ازدیاد برداشت از این مخازن، تولید نرم‌افزار بومی شبیه‌ساز مخازن نفت و گاز (رتینا - نفت سیاه 1 ) به همت و تلاش نخبگان جوان این شرکت به طور کاملاً مستقل به عنوان تنها نرم افزار صنعتی تولیده شده در داخل کشور پایان یافت .

وی ادامه داد: متعاقب آن اقدامات گسترده‌ای در جهت ارزیابی نهایی با اطلاعات واقعی و با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران گردید که منجر به تایید کتبی گردید .

طراح‌ این نرم افزار تصریح کرد: بر این اساس و طی جلسات فنی برگزار شده در برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، تاییدیه‌ای صادر شده و به شرکت‌های عملیاتی استفاده از این نرم افزار را توصیه نموده و بر حمایت از آن تاکید نمودند.

مهاجری تاکید کرد: تمام اجزا این برنامه شامل واسط کاربری، هسته محاسباتی و موتور حل به صورت کامل توسط تیم فنی این شرکت طراحی و تولید شده است.
 
مدیر پروژه نرم‌افزار شبیه‌ساز اظهار داشت: جهت تایید این نرم افزار نتایج آن با نتایج نرم افزار مشابه آمریکایی مربوط به شرکت شلامبرجر مقایسه گردیده و دارای تطابق حدود 98 - 99 درصدی با این نرم افزار رایج در صنعت بوده و به تایید کارشناسان شرکت نفت رسیده است. استفاده از این نرم افزار منجر به صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای صنعت نفت کشور خواهد شد. ضمنا این نرم افزار به تایید شورای عالی انفورماتیک نیز رسیده است.
 
مهاجری خاطرنشان کرد: این نرم افزار اولین نرم افزار بومی تولید داخل می باشد که بدون کمک از نیروهای خارجی طراحی شده است و به این ترتیب ایران به جمع معدود کشورهای دارای این فناوری پیوسته است. طبق بررسی انجام شده این فناوری در کشورهای در حال توسعه و نیمه توسعه یافته وجود ندارد و تاکنون در انحصار کشورهای توسعه یافته بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.