سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری، زائر خیزی و اعزام زائران به عتبات عالیات

استان خراسان جنوبی ، رتبه سوم کشوری را به لحاظ جمعیت، در زائر خیزی دارا می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 7 هزار و713 نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند، که در6 ماهه نخست امسال رشد42درصدی نسبت به مدت مشابه درسال گذشته داشته است .

نوفرستی با بیان اینکه  زائران استان در مسیر خداپسندانه ،طی سالهای گذشته اضافه هزینه ولیمه حج خود را به مدرسه سازی وکمک به بیمارستان شیمی درمانی  هدیه کردند افزود:امسال این هزینه صرف  ساخت بنیاد زائرسرا در مشهد مقدس می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی به عنوان اولین استانی است که  وسایل زائران و عوامل کاروانها توسط پست به فرودگاه مشهد فرستاده می شود و زمان برگشت نیز از فرودگاه مشهد  از طریق پست ارسال می شود.

وی اظهار کرد: امسال اعزام زائرین حج تمتع  از فرودگاه مشهد انجام می شود و امیدواریم با پیگیری های شرکت های هواپیمایی وتوجه مسئولان، اعزام زائران از فرودگاه بیرجند صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان با اشاره به اینکه زائران  به عنوان سفیر درکشورهای عربی هستند ،باید شأن و جایگاه ایران اسلامی را رعایت کنند، تصریح کرد : زائران  باید به نکاتی از جمله ، ممنوعیت استفاده از مهر، قرائت قرآن و دعا باصدای بلند ، برداشت خاک  از قبرستان بقیع ، و پرهیز از دکان گردی و خرید ،رعایت مباحث بهداشتی ،رعایت حجاب اسلامی و همچنین استفاده از فضای معنوی مسجدالحرام و مسجدالنبی  توجه نمایند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.