سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی نهایی می‌شود؛

قرارداد صادرات گاز ایران به عمان

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: قرارداد انتخاب مشاور ایرانی پروژه مطالعه احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان ظرف 10 روز آینده نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران بابیان این‌که انتخاب مشاور ایرانی برای مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان نهایی شده است، گفت: هم‌اکنون مشاور ایرانی کار مطالعه برای احداث خط لوله 200 کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب‌شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است.
 
کاملی بابیان این‌که این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف‌شده است، گفت: بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به طول تقریبی 200 کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز 200 کیلومتر است.
 
وی افزود: طبق برنامه قرار است مطالعات مهندسی دو بخش دریایی و زمینی به‌صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.
 
بر اساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای 15 سال روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج‌فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می‌شود.
 
پس از توافق ایران و 1+5 مذاکره با متقاضیان دریافت گاز از ایران افزایش‌یافته است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادست و پایین‌دست بخش گاز اعلام آمادگی کردند و دریافت گاز از ایران را به‌صورت جدی‌تری دنبال  می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.