سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

محتوا ، مهمترین آسیب در حوزه شعر آیینی

شاعر آیینی برجسته کشور با بیان اینکه ما نمی توانیم ادعا کنیم که از لحاظ ساختاری در شعر آیینی مشکلی نداریم اظهار داشت : مهمترین آسیب در حوزه شعر آیینی بحث محتوا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی مجاهدی متخلص به پروانه از شاعران آیینی برجسته کشور و رئیس کانون مداحان شعرای آیینی استان قم گفت: ما نمی توانیم ادعا کنیم که از لحاظ ساختاری در شعر آیینی مشکلی نداریم اما مهمترین آسیب در حوزه شعر آیینی بحث محتوا است.

وی افزود: متاسفانه گاهی مشاهده می شود به نام اشعار آیینی ،اشعاری منتشر می شود که ضد آیینی است و به صورت واهی و غیر مستند به جامعه ارائه می شود.

شاعر آیینی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: امروز برخی از این اشعار تا جایی پیش رفته است که در حال مقابله با نظام نیز هستند و مشروعیت نظام را زیر سوال می برند.

رئیس کانون مداحان شعرای آیینی استان قم اضافه کرد: مشروعیت نظام را زیر سوال بردن به معنی بازی کردن با خون شهداست  و این کار دارای تاوان بسیار بزرگی است.

مجاهدی تصریح کرد: نسبت الوهیت دادن به ائمه (علیهم السلام) یکی از مشکلات و مسائل مهم در اشعار است که به این نحو مقام اهل بیت (علیهم السلام) را بسیار پایین آورده و بدون توجه به بندگی به مقام الوهیت خداوند نیز توهین می کنند.

وی افزود: ما توسط خودمان در حال ریختن آب به آسیاب دشمن هستیم زیرا برخی از این اشعار به نحوی است که بسیاری از رسانه های غربی و استعماری آن را دستمایه ای برای حمله به شیعه می کنند.

مجاهدی افزود: ما تا چه زمانی باید در برابر این حرکت ها بی تفاوت ها باشیم زیرا بسیاری از اعتقادات که هرگز در اسلام و قرآن پذیرفته نشده است با اشعار این شاعران زیر سوال می رود و باعث اشاعه فرهنگ اشتباه می شود.

شاعر آیینی اهل بیت (علیه السلام) تصریح کرد: شعر آیینی علی رغم نظر برخی از افراد قلمرو بسیار فراتری دارد که مقوله های عرفانی، عقلی، معرفتی و سلوکی را در بر می گیرد.

مجاهدی خاطرنشان کرد: وقتی قرآن خواندن برای تو سود دارد که با معرفت به اهل بیت (علیهم السلام) همراه باشد زیرا در جدایی این دو بخش هرگز معرفت و روح قرآن را نی توان بدست آورد.

وی افزود: اعتراض به شرایط ناهمگون در جامعه اسلامی یکی از مقولاتی است که در شعر آیین قرار می گیرد و در این راستا نیز مقوله بیداری بر اساس اسلام بایستی مورد توجه قرار می گیرد.

شاعر آیینی اهل بیت (ع) گفت: آقا امام حسین(ع) رفتاری و قیامی استثنا دارند و با بزرگ منشی و بزرگی به این مقام رسیدند و تا آخرین لحظه برای نجات افراد تلاش می کرد و بر اساس رسالت خود اتمام حجت کرد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: شعر ، آئینی ، محتوا ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.