سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تصویب 6 محور مداخله ی بین بخشی در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزداز تصویب 6 محور مداخله ی بین بخشی در استان یزد خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد حسن لطفی گفت: با توجه با شیوع بیماریهای غیر واگیر ، جهت جلوگیری از این بیماریها، با همکاری بخشها و مسئولین مرتبط استان،6 محور مداخله ی بین بخشی تعریف شده است.
 
محمد حسن لطفی در خصوص این محورها افزود: محور اول در خصوص کنترل مصرف نمک از طریق ارتقای بهداشت نان استان( 50 درصد نمک مصرفی روزانه ی مردم استان، ناشی از مصرف نان است)می باشد که این امر از طریق کنترل در فرآیند تولید و ذخیره ی گندم، فرآوری آرد و طبخ در نانوایی، اعمال می شود.   

محور دوم در در خصوص  کاهش سوانح و حوادث ترافیکی است. با توجه به اینکه استان یزد، سومین استان حادثه خیز کشور می باشد ، معاونت بهداشتی دانشگاه در نظر دارد طی یک برنامه ی پنج ساله  و با همکاری شهرداری، بخشداری،  نیروی انتظامی و شورای ترافیک این معضل را رفع نماید.

محور سوم پیرامون کنترل مواد قندی با همکاری معاونت غذا و دارو است و در نظر دارد تا از طریق فرهنگ سازی و آموزش کارشناسان مراقبت سلامت و صنف شیرینی ساز، جهت توجبه مردم و  استفاده  از جایگزین های مناسب قندی، از شیوع بیشتر بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت و چاقی، جلوگیری بعمل آورد.

محور چهارم پیرامون ارتقای سلامت روان و پیشگیری از اعتیاد است که سند آن در شورای سلامت استان تایید و کار گروههای ویژه آن تشکیل شده است و محور عمده ی فعالیت های آن آموزش و راهنمایی است.

محور پنجم  در خصوص کاهش مصرف سیگار و مواد مخدر است و با توجه به افزایش شیوع مصرف قلیان و مواد مخدر بین دختران و زنان در استان، این محور در قالب یک سند راهبردی هدفمند در حال پیگیری و انجام است.

محور ششم پیرامون افرایش فعالیت های بدنی و نشاط اجتماعی  است و به منظور اجرایی شدن آن با اداره ی ورزش و جوانان، شهرداری و شورای شهر اقدامات و هماهنگی های لازم صورت گرفته است .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محور ، پزشکی ، تحول سلامت ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.