سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی از افراد بعد از عمل زیبایی همچنان از خود راضی نیستند

اعتماد به نفس پایین بعد از عمل زیبایی باعث نارضایتی فرد از خود می‌شود.

دکتر باجلان، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: فرد در بیماری "بدشکلی بدن" هیچ‌وقت از شکل و بدن خود رضایت ندارد و دائماً ذهنش درگیر این موضوع است و به جراحی‌های زیبایی مختلف می‌پردازد.

وی اظهار داشت: این افراد احساس می‌کنند که دیگران آن‌ها را دائماً زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و از نظر زشتی و زیبایی توصیف‌شان می‌کنند و زمانی می‌توانند احساس رضایت داشته باشند که مورد تأیید همه باشند.

دکتر باجلان در ادامه با اشاره به شخصیت این گونه افراد تصریح کرد: کسانی که دچار این مشکل هستند بسیار دنبال تأیید و توجه دیگرانند و در مورد خود باورهای درستی ندارند و ویژگی خودپنداری در وجودشان شکل نگرفته و یا بسیار ضعیف است.

این روانشناس بیان کرد: مسئله‌ای که باعث این وضعیت می‌شود ضعف اعتماد به نفس و یک سری باورهای اشتباه در رابطه با خود است و اولین اقدام روانشناسان با این افراد صحبت کردن با آن‌ها و شناخت باورها و فکرهایی که در رابطه با ارزش خودشان است می‌باشد تا با راهکارهای افزایش اعتماد به نفس باورهای درست را جایگزین باورهای نادرست کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از آن‌جا که این افراد باور ندارند که مشکل‌شان بیشتر روانی است اقدام به عمل‌های زیبایی دیگر توسط پزشکان نامی می‌کنند تا بتوانند از خود راضی شوند و به ندرت به سراغ روانشناسان برای حل مشکل خود می‌روند مگر این‌که اصرار و یا راهنمایی از جانب پزشک‌شان باشد که جهت رفع مشکل به روانشناس مراجعه کنند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.