به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان موج واردات خودروهای لوکس در سالهای اخیر علاوه بر آن که از جنبههای مختلف همچون خروج میلیاردها دلار ارز از کشور، ترویج فاصله طبقاتی و مانور تجمل در جامعه مورد انتقاد است، برای رانندگان سایر خودروها هم دردسر ایجاد کرده است.
این دردسر بزرگ زمانی حادث میشود که صاحب خودروی معمولی با این خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی تصادف کند و مقصر هم باشد.
با توجه به این که سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث خودروها فقط 5/5 میلیون تومان است، تصادفاتی که خسارت آنها بیش از این رقم شود، مایه دردسر رانندگان مقصر میشود.
این در حالی است که 5/5 میلیون تومان حتی کفاف چراغ برخی خودروهای لوکس وارداتی را هم نمیدهد.
محمد حیدری عضو هیأت مدیره و معاونت فنی در این باره می گوید: آنچه قانون الزام کرده برای خسارت جانی تا سقف 220 میلیون تومان و مالی 5/5 میلیون تومان است.
به گفته کارشناسان خسارات بیمه، حتی در مواردی از تصادفات، خسارت خودروهای لوکس به 100 میلیون تومان هم رسیده است. از آنجا که بیمه فقط 5/5 میلیون تومان تعهد پرداخت خسارات مالی دارد، در چنین مواردی راننده خودروی مقصر مجبور است مابقی خسارت تا 100 میلیون تومان را از جیب بپردازد.
به عنوان مثال، اگر راننده یک پراید 15 میلیونی به یکی از این خودروهای لوکس خارجی بزند و مقصر شناخته شود، نه تنها باید خودروی خود را بفروشد، بلکه احتمالا باید منزل مسکونیاش را هم (اگر داشته باشد) به فروش برساند تا خسارت خودروی چندصد میلیونی را پرداخت کند.
به گفته عباس فراشیانی مدیر بیمه خودرو بیمه ایران، 20 درصد از خسارتهای مالی حوادث رانندگی این شرکت فراتر از بیمه قانونی شخص ثالث است.
محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران از احتمال تغییر در نرخ تعهد خسارت مالی بیمه شخص ثالث خبر داده است.
با این حال تنها راه موجود برای رفع این معضل، افزایش سقف تعهد خسارت مالی از سوی مشتریان است که برای هر یک میلیون تومان فراتر از تعهد 5/5 میلیون تومانی بیمه شخص ثالث، باید حدود 70 هزار تومان پرداخت کنند. سقف این مورد نیز 30 میلیون تومان است.
منبع:مشرق
انتهای پیام/
مگه خودروهای لوکسخارجی هم تصادف میکنن، نه والا!! آخه اگه بود که باشگاه خبرنگاران عکسش رو میزاشت!! :-)
خودرو صفر بی کیفیت وگرون داخلی نمی خریم............نمی خریم................نمی خریم.
خودرو چیه؟
ما هنو از محصولات ایران دو گوش استفاده میکنیم خیلی هم راضی هستیم.
به شماهم پیشنهاد میکنم استفاده کنید.
من خونمون تو منطقه آزاده وقتی ماشینا ایرانی بودن تصادفات بیشتر بود اما الان ماشینا بیشترشون خارجیه وضع خیلی بــــــــــــهتره
کلا از مطلبتون خوشم اومد مرسی با تشکر
خوبه خودروی داخلی نیست وگرنه برای سرنشینان حتما اتفاقی می افتاد.
ی چراغ خودرو وارداتی ارزش داره ب کل خودرو سازای داخلی
خداییش چراغاشونم چراغ
نبینم کسی ماشین لوکس سوار بشه اونها بدن چون ایمنی و کیفیت شون بالاست
منظورشون همونه دیگه
خرید خودرو صفر ایرانی ممنوع
عالی بود
ساختار بیمه باید تغییر کنه در ایران