سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترشی «لیموترش» کلیشه فضای استودیو را شکست

برنامه «لیموترش» با نگاهی تازه به برنامه‌های گفتگو محور بزودی مهمان عصرهای بینندگان شبکه دو سیما می‌شود.

امید زندگانی مجری و بازیگر تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه «لیموترش» گفت: برنامه «لیموترش» به دور از ساختار همیشگی برنامه‌های تلویزیونی در یک فضای هم نشینی و خارج از فضای استدیویی در خانه مجری برنامه در قاب شبکه دو سیما به تصویر درمی‌آید.

وی ادامه داد: در ساختمانی که من با همسرم و پدرم زندگی می‌کنیم، میزبانی مهمان‌های هنری و افراد شناخته شده موفق جامعه هستیم.

زندگانی در خصوص بخش‌های برنامه «لیموترش» بیان کرد: برنامه «لیموترش» در قالب برنامه‌ای مستند داستانی به دور از کلیشه برنامه‌های گفتگو محور و گپ و گفت رسمی تلویزیونی از عصر شروع می‌شود و تا صرف شام ادامه دارد.

وی افزود: مهمان‌های برنامه به عنوان نگاه چهارم حضور دارند و این در حالی است که مجری برنامه دیده نمی‌شود و بیننده فقط شاهد یک همنشینی و مهمانی گرم رسانه‌ای است.

زندگانی در خصوص حضور پدر این خانواده اظهار داشت: پدر مجری که نقش پدر من را بازی می‌کند در طبقه‌ای دیگر از این ساختمان زندگی می‌کند و هر شب یکی از افراد موفق و سرشناس جامعه مهمان پدر این خانواده است، در اولین قسمت از برنامه میزبان مهربان‌ترین و مودب‌ترین راننده تاکسی تهران بودیم که جزو یکی از افراد شناخته شده جامعه معرفی شده است.

وی ادامه داد: برنامه «لیموترش» در اصل با 3 مجری به روی آنتن می‌رود و در بخش دیگری از برنامه میزبان بانوان فرهنگی و هنری هستیم که لیلی تقوی به عنوان همسر من از این عزیزان پذیرایی می‌کند.

زندگانی پیرامون تولید برنامه «لیموترش» عنوان کرد: هر برنامه‌ای که با ساختار و شیوه جدیدی در رسانه تولید می‌شود، برنامه‌های اول و دوم را به عنوان برنامه صفر تولید و تحت نظارت کارشناسان، مدیر گروه و مدیر شبکه قرار می‌دهند و پس از تایید مدیران تولید و ضبط ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه «لیموترش» همچنان به جایگاه ثابتی نرسیده است و با پخش متون آنونس برنامه از شبکه دو سیما‌، گویای تولید و آماده‌باش ضبط جدید است.

زندگانی گفته‌های خود را پیرامون اجرایی صحیح و مردمی ادامه داد و گفت: اجرایی مجریی موفق‌تر است که با فرهنگ و آداب عامه مردم عجین شده باشد،‌ کلماتی را استفاده کند که به گوش مردم غریب تکراری و پرتکلف نباشد و با علم و دانش روز دنیا جلو روند و از فرهنگ و اعتقادات مردم جا نماند.

وی افزود: برنامه‌ای در حال حاضر مورد پسند مردم است که قابل رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای باشد برنامه‌سازان ما نباید خود را از دایره رقابت با رسانه‌های غربی جدا بدانند و از تکنیک‌ها و سبک‌های متنوع و جدید برنامه‌سازی بهره‌مند شوند.

زندگانی با عنوان این موضوع که مجری باید هنرپیشگی بداند در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: اجرا کردن به نوعی هنرپیشگی محسوب می‌شود،‌ مجری باید شخصیت و احساسات خود را بازی کند و با هنری که دارد اعتقادات و باورهای خود و عامه مردم را به نمایش بگذارد اجرا مانند هنر تئاتر قصد بر تاثیرگذاری بر ذهن مردم را دارد به نظر من مجری توانمند کسی است که حرفه هنرپیشگی را آموخته و از کلیشه‌ها، تخیلی بودن و تخیل‌پردازی در باورها و بیان جملات بدور باشد و آنچه که در واقعیت وجود دارد را در چارچوب فرهنگ و رفتار بیننده به اجرا درآورد.

وی افزود: یک مجری نماینده فرهنگی یک کشور است نماینده فرهنگی به حتم سفیر، وزیر و یا شخصی سیاسی یا سمت آنچنانی نیست، بلکه یک نفر با خلق و خوی ایرانی باورها و فرهنگی مردم کشورش نماینده فرهنگی یک کشور است.

زندگانی در پایان با خاطرنشان کردن شان و شخصیت والای بینندگان تلویزیونی عنوان کرد: در ارتباطات چند جانبه‌ای که بین افراد وجود دارد باید به شان و شخصیت افراد توجه ویژه‌ای داشت و افراد را از جایگاهی که دارند کوچک و یا بزرگتر ندانند، همانطوری که در واقعیت هر شخص وجود دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.