سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامری: ثبات دفاعی ایران در ویلیام‌جونز بی‌نظیر است

سرمربی تیم پالایش نفت‌‌ آ‌بادان ثبات دفاعی را نکته مثبت تیم بسکتبال ایران در رقابت‌های جام ویلیام جونز می‌داند.

حماد سامری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مسابقات ویلیام جونز بهترین فرصت برای محک تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیاست. ثبات کار دفاع تیمی ایران در این رقابت‌ها باعث خوشحالی است.  

وی ادامه داد: وقتی در رقابت‌های اطلس‌کاپ دو بار مغلوب چین شدیم، من گفتم دفاع خوب ایران در آن دیدارها به خوبی نمایان بود. در بازی روز گذشته هم دفاع تیمی ایران برابر تیم چین تایپه بهترین عملکرد خود را نشان داد. به یقین این ضعف همیشگی بسکتبال ایران با مشاوره‌های خوب مهران شاهین‌طبع به درک بائرمن پوشش داده شده است. 

سامری با بیان این‌که شاید خوشبین‌ترین هوادار تیم ملی بسکتبال هم فکرش را نمی‌کرد تیم ما با زمان اندکی که بائرمن در اختیار داشت به ثبات دفاعی برسد، افزود: مطمئنم اگر به بائرمن چندسال زمان بدهیم و فدراسیون او را حفظ کند،‌ این مربی آلمانی می‌تواند نسل جدیدی را به بسکتبال ایران معرفی کند. نسلی که قرار است جانشین نسل طلایی بسکتبال ما شوند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ستاره‌های ایران امتیازات زیادی نمی‌گیرند و برای نمونه امروز حامد حدادی با 14 امتیاز، چهره درخشان ایران می‌شود؟ توضیح داد: درباره شرایط حمله باید بگویم ایران صمد نیکخواه بهرامی را که مهره‌ غیرقابل انکاری در حمله است، به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. این موضوع مانند این است که فادی الخطیب را از لبنان بگیریم. بدون شک آن تیم در حمله دچار چالش می‌شود. صمد هم به شعاع حملات ایران نظم خاصی می‌بخشید. ضمن اینکه فراموش نکنید ما آرمان زنگنه، دیگر عنصر هجومی خودرا هم به چین تایپه نبرده‌ایم. 

سرمربی پالایش نفت آبادان اضافه کرد: به هرحال این‌که امتیازگیری در بازیکنان ما تقسیم می‌شود، نکته مثبتی است. حالا تیم ایران تبدیل به ستاره شده و بازیکن خاصی به تنهایی 40 امتیاز نمی‌گیرد. درست است ما ستاره‌هایی داریم که بسکتبال آسیا به آن‌ها افتخار می‌کند اما اگر می‌خواهیم به استانداردهای جهانی این ورزش نزدیک شویم، باید در دفاع و حمله تیمی موفق باشیم و این دستاورد مهمی است. 

سامری با تمجید از عملکرد بائرمن، افزود: از همه بزرگان بسکتبال می‌خواهم پس از بازگشت تیم ملی سر تمرین بروند و ببینند چه شور و شوقی در اردوی ایران برپاست. چیزی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم. حالا برای بازیکنان ما مهم نیست که در ترکیب باشند یا نه، همه آن‌ها خود را بخشی از پیکره تیم ملی می‌بینند و این چیز کمی نیست. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.